Era pandemije i biznis sektor: Uveliko govorimo o trendovima koji će oblikovati budućnost

Gotovo godinu dana od kada poslovna zajednica radi od kuće, rezimiraju se novi trendovi i potrebe biznis korisnika. O poslovnim praksama, inovacijama i uslugama ka savremenim biznis korisnicima, govori Miloš Knežević, Enterprise Sales Director kompanije Vip mobile

Foto: Vip mobile
  • Okolnosti koje su nas zadesile pokrenule su gotovo sve sektore da se ekspresno prilagođavaju novonastalim okolnostima. Koji su se to novi trendovi ustalili u 2020. godini i da li će oni ujedno označiti početak jedne nove ere u načinu poslovanja?

Nemogućnost slobodnog kretanja i tradicionalne saradnje su svakako bili glavni faktori koji su uticali na naše korisnike, pa je donekle bilo i očekivano da im mi – kao TelCo provajder – obezbedimo pre svega stabilnu konekciju, ali i širok spektar proizvoda prilagođenih novonastalim okolnostima. Iz ove vremenske perspektive, uviđamo da se na samom početku o pandemiji razmišljalo kao o stanju koje će potrajati najpre nekoliko nedelja ili meseci, dok sada zaista možemo da govorimo o vremenu koje je donelo trendove koji će se zadržati i u budućnosti.

Prema toj hronologiji, najpre smo nastojali da odgovorimo na potrebe korisnika za većom količinom podataka i stabilnom vezom usled rada od kuće. Zatim smo predstavili tržištu potpuno besplatnu platformu za komunikaciju Eyeson, u cilju da omogućimo korisnicima da bez ikakve nadoknade ostanu u kontaktu sa najbližima, ali i poslovnim saradnicima, koji su na raznim krajevima sveta. Krajem protekle godine tržištu donosimo i NEO NEO biz i NEO NEO biz Max tarifne pakete, sa neograničenim protokom internet saobraćaja po istoj ceni mesečne pretplate bez obzira na potrošnju. Pored toga, kreirali smo paket za korisnike iz SME segmenta – koji čine naše osnovne usluge i Office365 paket, koji, osim pristupa poslednjim verzijama ovih aplikacija, pruža adekvatan prostor za smeštanje podataka na Cloud-u.

Foto: Stefan Đaković
  • Vip je pokazao da je posvećen klijentima kreiranjem custom i end to end rešenja shodno potrebama poslovnih korisnika. Koji su to izazovi bili najzahtevniji kada su oni u pitanju, odnosno koja su rešenja i dodatne usluge koje ste im ponudili?

Pored same činjenice da Vip mobile konstantno radi na plasiranju novih proizvoda, platformi i programa – prateći poslednje svetske trendove i najinovativnija rešenja iz oblasti telekomunikacija – jako važan segment predstavljala je i dalja edukacija naših konsultanata. Kao što same tehnologije napreduju sve brže, tako se i ljudi razvijaju u domenima u kojima posluju, pa je shodno tome potrebno pružiti im adekvatnu podršku, što je posebno došlo do izražaja u navedenim okolnostima. Isto tako, povećanje internet saobraćaja sa sobom donosi i dodatna pitanja sigurnosti, zbog čega smo poseban akcenat dali i sajber bezbednost, razvijajući nekoliko različitih rešenja: Endpont Protection – FSecure, Hardware Firewall – Stormshield, Back up podataka u Cloud-u – IStore.

Na čelu sa Narrow band Internet of Things tehnologijom, to su servisi koji će omogućiti biznis korisnicima brzo i bezbedno poslovanje u digitalnoj eri, po principu „everything as a service“.

  • Prva nezvanična istraživanja pokazuju da kompanije u 2021. godini očekuju veću prodaju putem digitalnih kanala, ali i brzo prilagođavanje novim uslovima, što ponovo u fokus stavlja prodaju i marketinški sektor. Kako kompanija Vip mobile planira da izvrši ovu tranziciju? Da li se i na tom planu pokazuje efikasnost Narrow band Internet of Things tehnologije?

Kako se sada većina stvari i redovnih poslovnih obaveza obavlja online, mi smo videli inovativnu Narrow band Internet of Things tehnologiju kao idealno rešenje, ne samo na polju trgovine, već i na polju saobraćaja, energetike, do zaštite životne sredine, poljoprivrede, industrijske proizvodnje i slično. U sklopu njenog ekosistema, gotovo svaki objekat koji ima mogućnost povezivanja na internet može biti pretvoren u IoT uređaj, odnosno pametni uređaj. Ona je sada dostupna na više od 90 odsto teritorije naše zemlje, a karakterišu je pre svega pouzdanost, sigurnost, energetska efikasnost, ekonomičan prenos podataka, kao i povezivanje uređaja čak i u veoma lošim radio uslovima i na lokacijama koje su do sada bile teško ili potpuno nedostupne.

To praktično znači da za komunikaciju uređaja na ovaj način nema prepreke, a zanimjivo je da svega15 odsto GSMA operatera u svetu pruža korisnicima benefite ove tehnologije, zbog čega je Srbija zaista na dobroj poziciji kada su u pitanju digitalni servisi budućnosti.

  • Koje prednosti mala i srednja preduzeća mogu da ostvare kroz platformu “Naša mreža“? I kakav je generalno gledano odziv preduzetnika kada je u pitanju korišćenje ove besplatne platforme?

„Naša mreža“, koju smo lansirali pre dve godine, dobila je još više na značaju u vremenu takozvane „nove normalnosti“. U okviru ove platforme koja je već nudila benefite biznis korisnicima, u međuvremenu je kreirana i posebna sekcija Biz oporavak, koja pruža specijalizovana rešenja za poslovanje u okolnostima pandemije. Ona im je omogućila da ostanu povezani, da pokrenu ili promovišu sopstveni posao, kao i da nastave i započnu novu saradnju i da se na taj način međusobno pomažu u ovim izazovnim vremenima.  Platforma je u digitalnom formatu plasirana kroz iOS i Android aplikaciju, kao i Web, a sama aplikacija „Naša mreža“ preuzeta je više od 40.000 puta, dok web platforma beleži preko 300.000 poseta.

  • Koliko uopšteno poslovanje olakšava činjenica da je vaša kompanija deo A1 Telekom Austrija Grupe?

Činjenica da smo deo snažnog internacionalnog brenda nama daje vetar u leđa, pre svega, na polju inovacija, poslovnih praksi i servisa  koje svakodnevno razvijamo. Radujemo se što ćemo u bliskoj budućnosti imati priliku da, kao deo A1 grupe, u još većoj meri doprinesemo unapređenju, infrastrukture, poboljšanju kvaliteta usluga i opšteg iskustva korisnika, ali i stvaranju konkurentnog položaja za Srbiju na globalnom tržištu telekomunikacija.

(Telegraf.rs/PR)