Imate li staru "barbiku"? Ne bacajte je, kompanija želi da je vratite, i platiće vam za to
Matel želi da reciklira vaše stare igračke
Kompanija Matel koja postoji 76 godina i koja proizvodi Barbike, pokreće pilot program pod nazivom "Mattel PlayBack" koji je zamišljen za ponovnu upotrebu materijala od starih igračaka u nove Matelove proizvode.
Novi plan je poslednji korak kompanije ka budućnosti koja je usmerena na održivost. Matel se prethodno obavezao da će do 2030. godine u svim svojim proizvodima i ambalaži koristiti 100% reciklirane, ili plastične materijale na biološkoj osnovi.
Potrošači mogu učestvovati u programu tako što će posetiti Matelovu veb stranicu, odštampati etiketu sa besplatnom dostavom poslati svoje igračke kompaniji.
Zatim će igračke biti sortirane i odvojene prema vrsti materijala i obrađene i reciklirane, navodi kompanija. Materijali koji se u novim igračkama ne mogu prenameniti kao reciklirani sadržaji biće ili reciklirani u druge proizvode od plastike ili pretvoreni u energiju.
- Ove dragocene materijale držimo dalje od deponije i imamo priliku da učimo iz cirkularne ekonomije - rekla je Pamela Gil-Alabaster, Matelov globalni šef za održivost.
Kompanija igračaka pokreće ovaj program sa tri marke - Barbe, Matbok i MEGA igračke - i planira da u budućnosti doda i druge marke.
Program će u početku biti dostupan samo u Sjedinjenim Državama i Kanadi, ali kompanija pokreće slične akcije u Francuskoj, Nemačkoj i Velikoj Britaniji, rekao je portparol Matela.
Matel je eksperimentisao sa sličnim programom u Kanadi sa svojim MEGA igračkama 2020. godine u partnerstvu sa Tera, kompanijom za reciklažu sa sedištem u Nju Džersiju.
Pandemija je stvorila nepredviđeni porast potražnje za igračkama dok su roditelji ostajali sa decom kod kuće, a Matel nije usamljen u svojim naporima. Mnoge velike kompanije za igračke pokušavaju da postanu ekološki prihvatljivije posle decenija oslanjanja na ekološki destruktivnu plastiku u svojim proizvodima i ambalaži.
Pronalaženje alternativa za plastiku je presudno za borbu protiv klimatskih promena, a usvajanje „ekološkog“ marketinga takođe je važno za kompanije, jer kupci postaju svesniji kako njihov izbor utiče na planetu.
I proizvodnja i odbacivanje plastike imalo je pogubne efekte, od emisije stakleničkih gasova koji podstiču klimatske promene do začepljenja vodenih puteva i plastike koja se akumulira u okeanima.
(Telegraf Biznis)