Umesto da otpuštaju, kompanije bi mogle da se ugledaju na Airbnb: Ide mu bolje nego 2019.
Marža neto operativnog profita kompanije od 23% - tokom cele godine - sugeriše da je postignut pravi balans
Jedva da može proći dan, a da neka tehnološka kompanija ne najavi otpuštanje radnika.
Kao da su svi odjednom krenuli da slede poteze Ilona Maska, koji je otpustio polovinu osoblja u Tviteru. Umesto toga, možda bi bilo bolje da su se ugledali na Airbnb, svetskog lidera za rezervaciju smeštaja.
Ova kompanija je 2020, u jeku korone, bila prinuđena da otpusti 25% svog osoblja pošto je pandemija zaustavila putovanja. Tri godine kasnije, Airbnb je prijavio svoju prvu punu profitabilnu godinu 8,4 milijarde dolara godišnjeg prihoda.
To je 75% više nego što je postigao u godini koja je prethodila pandemiji, a to je 2019.
Dakle, ne samo da je uspeo da se oporavi i "izvuče" iz krize, već i da nadmaši poslednju godinu nekadašnje normalnosti. S druge strane, treba istaći da je od tada prosečna cena za noćenje porasla 36 odsto, što je izazvalo bes kod klijenata.
Kako je istakao Kris Brajant, kolumnista Blumberga, razlog za srdžbu su, pre svega, netransparentne cene i previsoke naknade za čišćenje/održavanje (cleaning fees).
Navedene norme su, navodno, dovele do poboljšanja platforme, kako bi se osiguralo da Airbnb ostane pristupačna alternativa hotelima. Ipak, noćenja su na godišnjem nivou porasla za petinu od 2019. godine, ali je broj zaposlenih manji za 5%.
Marža neto operativnog profita kompanije od 23% - tokom cele godine - sugeriše da je postignut pravi balans.
Glavni izvršni direktor, Brajan Česki, rekao je tim povodom: "Ono što se na kraju dogodilo je da smo imali manje ljudi na sastancima, a ljudi mogu da se kreću mnogo brže. Mislim da nas je to učinilo mnogo privlačnijim mestom za rad jer je lakše obaviti posao".
Airbnb je, pritom, usvojio princip rada "živi i radi bilo gde", što znači da ne morate svih pet dana nedeljno biti u ofisu niti poštovati striktni, poslovni dres kod.
Airbnb preferira da se kolektiv sastaje povremeno, samo radi određene svrhe, a zaposleni mogu da se presele gde žele unutar SAD, pri čemu im plata ne zavisi od mesta koje su odabrali (recimo, ako se odluče za grad koji je povoljniji od San Franciska ili Njujorka).
Stoga je Airbnb-u sada potrebna samo polovina poslovnog prostora u odnosu na dane pre pandemije, što je dodatno povećalo profitabilnost. Naravno, kompanija ima i neke jedinstvene prednosti zbog kojih ga je teško "imitirati".
Airbnb je, između ostalog, imao velike koristi od povećanja taksi — budući da gigant prikuplja procenat ukupne vrednosti svake rezervacije. Ipak, Airbnb mora više da radi kako bi ubedio kupce da i dalje pruža dobru vrednost, mada je istovremeno uspeo da usreći zaposlene i investitore.
Akcije su 15. februara porasle skoro 10% u trgovanju pre tržišta, što nimalo nije loš podvig u trenutnomtehnološkom okruženju. Drugi bi mogli naučiti iz toga.
(Telegraf Biznis)