"Potrošači su sve svesniji važnosti kvalitetne ishrane": Direktor kompanije Fun&Fit o izazovima i planovima
Informisanost potrošača o hrani koju kupuju je vrlo važna i raduje nas činjenica da je sve veći broj njih svestan važnosti kvalitetne ishrane, kaže između ostalog prvi čovek kompanije Fun&Fit za Telegraf Biznis
Svaki dan nastojimo da inspirišemo ljude da donose mudre odluke, hrane se nutritivno dobro izbalansiranim obrocima ali i uživaju u aktivnom životu. Naš cilj je da im pokažemo da ovakav način ishrane može biti i zabavan i koristan, doprinoseći dobrom raspoloženju i pružajući potrebnu energiju u brzom tempu života u kojem se nalazimo, kaže u razgovoru za Telegraf Biznis Ljubomir Babić, generalni direktor Fun&Fit Company.
- Kompanija Fun&Fit je postala sinonim za sve one koji vode računa o balasniranoj ishrani, koliko je danas izazovno ići u korak sa potrebama potrošača?
- To jeste jedan od ključnih izazova s kojima se suočavamo. Svesni smo da su promene potreba potrošača vrlo dinamične, te kontinuirano pratimo trendove kako bismo bili korak ispred.
Fun&Fit se inspiriše novitetima i praksama sa zapada i slobodno možemo reći da smo spremni da zadovoljimo i najsofisticiranije želje naših potrošača ali i da se konstantno menjamo, prilagođavamo i adaptiramo na nove trendove.
- U tom smislu, potrošači su sve svesniji i informisaniji kada je reč o hrani koju kupuju, gledaju sastav, kako to utiče na vaše poslovanje?
- Informisanost potrošača o hrani koju kupuju je vrlo važna i raduje nas činjenica da je sve veći broj njih svestan važnosti kvalitetne ishrane. U skladu s tim, Fun&Fit posvećuje veliku pažnju kontroli kvaliteta.
Naša kompanija, godinama unazad, zadovoljava visoke standarde kvaliteta i bezbednosti hrane (IFS) što je za naš biznis od ključnog značaja i dodatno potvrda da smo na pravom putu u ispunjavanju zahteva sve zahtevnijih potrošača.
- Pitam vas to i zbog trendova, koliko se oni na taj način diktiraju, i koja je vaša uloga kao kompanije?
- Kao lider na tržištu, brend Fun&Fit ima ulogu trendsetera u kategoriji cerealija. Naša kompanija kontinuirano investira u razvoj novih proizvoda i segmenata kako bismo ubrzali dolazak trendova kao što su organik, protein, proizvodi bez dodatog šećera, vegan, gluten free i tako dalje.
Naša obaveza je da prepoznamo potrebe potrošača i pružimo im inovativne i kvalitetne proizvode koji zadovoljavaju njihovu potrebu u svakom trenutku.
- U poslednje vreme jedna od velikih tema je bila inflacija, i geopolitički uticaj na cene, kako vi to komentarišete i šta očekujete u narednom periodu?
- Inflacija i geopolitički uticaj na cene su izazovi s kojima se suočava ne samo naša kompanija, već i veliki deo proizvodne industrije u Srbiji. Kao kompanija koja je u velikoj meri oslonjena na uvoz sirovina, osetili smo negativan uticaj na cene.
Međutim, u skladu s najavama, očekujemo stabilizaciju situacije u narednom periodu. Naša kompanija aktivno prati tržišne uslove i preduzima sve neophodne korake kako bi se održala stabilnost cena naših proizvoda i kako bismo zaštitili potrošače od uticaja inflacije.
- Dodatno, kada je reč o drugim tržištima, gde sve izazvozite, koji je to obim, i da li možete da nam najavite novine u tom smislu?
- Pored našeg regiona, u poslednje dve godine, kompanija je ostvarila značajan napredak u ekspanziji na nova međunarodna tržišta. Kao rezultat toga, brendovi Fun&Fit i Jumbo se mogu pronaći na policama trgovinskih lanaca u Rusiji, Belorusiji, Libanu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Nigeriji, pa čak i u dalekoj Kini.
Istraživanja pokazuju da naši brendovi ne zaostaju u kvalitetu u odnosu na brendove koji dolaze sa zapada i stoga smatramo da postoji veliki izvozni potencijal. Trenutno, izvoz čini oko 30% naše ukupne prodaje, a koliko smo sigurni u ovaj strateški put razvoja kompanije, ukazuju i naši planovi da taj udeo poraste na 80% u narednih pet godina.
U skladu sa tim planovima, početkom godine, posetili smo jedan od najvećih sajmova prehrane Gulfood u Dubajiu, nakon toga i PLMA sajam koji se održava u Amsterdamu i izuzetno smo ponosni na veliki broj kontakata koji smo tamo ostvarili sa najvećim svetskim ritejlerima. Tu nećemo stati jer nas krajem godine očekuje predstavljanje naših brendova na sajmu Anuga u Kelnu, a zatim i u Šangaju.
- I digitalizacija je ušla u sve sektore, koliko je ulaganje u inovacije značajno za vaše poslovanje?
- Digitalizacija je od izuzetnog značaja za naše poslovanje. Inovacije se prvenstveno odnose na razvoj novih proizvoda ali takođe obuhvataju i automatizaciju naših proizvodnih pogona.
Ulažemo u nove proizvodne linije koje nam omogućavaju proširenje u novim kategorijama. Na taj način želimo da ostanemo konkurentni i da pružimo najbolje proizvode svojim potrošačima i partnerima.
- S tim u vezi, i zelena agenda je prioritet i kompanija i država, u kojim obimima je vi pratite?
- Ponosni smo što možemo reći da je korporativna društvena odgovornost, uključujući i zelenu agendu, integrisana u sve naše strateške planove i to od samih početaka našeg poslovanja, a sada i u sve većem obimu.
Prošle godine, kompanija je investirala u solarne panele, a u narednoj godini očekujemo da ćemo udvostručiti te kapacitete. Kako bismo dali svoj doprinos očuvanju životne sredine, kontinuirano pratimo i primenjujemo najbolje prakse u ovoj oblasti.
Fun&Fit je ponosni član Delta Holdinga, koji je ove godine 14.put zaredom predstavio izveštaj održivog poslovanja.
- Koji sektor biste u okviru kompanije posebno istakli kada je reč o narednim mesecima?
- Posvećeni smo stalnom unapređenju proizvoda i pronalaženju novih inovativnih rešenja i zato su nam tim kontrole kvaliteta i R&D tim izuzetno važni. Planiramo da intenziviramo naše istraživačke napore kako bismo razvili nove proizvode koji će zadovoljiti potrebe i očekivanja naših potrošača.
Takođe, sektori prodaje i marketinga igraju važnu ulogu u promociji naših brendova kako na domaćem tržištu, tako i na međunarodnom nivou.
Nastavićemo ulaganje u ove sektore i fokusirati se na implementaciju efikasnih strategija kako bismo ostvarili rast i povećali prisustvo ne samo na tržištu Srbije i regiona, već mnogo šire od toga.
(Telegraf Biznis)