PAŽNJA! Evo koliko je koštala Evrovizija u Bazelu: Nikad skuplja - od CIFRE boli mozak: Da li se ISPLATILO?!

D. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Tanjug/AP

Ovogodišnji Eurosong u Bazelu već je ušao u istoriju kao jedno od najskupljih i najambicioznijih izdanja ovog muzičkog takmičenja.

Građani odlučili: 37 miliona evra iz gradskog budžeta

Pripreme za 69. izdanje Eurosonga počele su još prošle godine, odmah nakon pobede švajcarskog izvođača Nema. Krajem 2024, građani Bazela su na referendumu sa dve trećine glasova podržali da se iz gradskog budžeta izdvoji 35 miliona franaka (oko 37 miliona evra). Ukupni budžet iznosi čak 65 miliona evra, a pored grada, u finansiranju učestvuju i švajcarska nacionalna televizija SRG SSR (21 milion evra) i Evropska radiotelevizijska unija EBU (6,4 miliona evra).

Foto: Tanjug/AP

Gospodarski efekat: 64 miliona evra kroz turizam i maloprodaju

Organizatori procenjuju da će direktna ekonomska korist za Bazel iznositi najmanje 60 miliona franaka (oko 64 miliona evra). Prema analizi stručnjaka, hotelijerski sektor je zabeležio rast potražnje od 280%, a cene smeštaja su više nego udvostručene tokom nedelje takmičenja.

43.000 ulaznica rasprodato za 7 minuta

Prva serija karata za finale i polufinala – gotovo 43.000 ulaznica – rasprodata je u svega sedam minuta, što potvrđuje ogromnu potražnju i interesovanje publike širom Evrope.

Foto: Tanjug/AP

Isplativo? Liverpul i Malme kao prethodni primeri uspeha

Liverpul 2023: Ekonomski učinak – 63 miliona evra, sa 470.000 posetilaca.

Malme 2024: Grad uložio 2,5 miliona evra, a zaradio oko 40 miliona evra.

Torino 2022: Ukupni učinak 23 miliona evra, medijska vrednost 66 miliona evra.

Dugoročni benefiti važniji od kratkoročne zarade

Foto: Tanjug/AP

Bazelske vlasti očekuju ne samo finansijsku dobit, već i jačanje kulturnog, naučnog i turističkog imidža grada. Slično kao u Liverpulu, gde se procenjuje da će ukupni dugoročni efekat takmičenja dostići 293 miliona evra kroz nova ulaganja i povećan broj turista, prenosi Poslovni.hr.

Javni novac glavni pokretač, ali i strateška investicija

Više od polovine sredstava dolazi iz javnih budžeta, dok ostatak finansiraju televizije, EBU i sponzori. Eurosong više nije samo muzički spektakl – već strateški alat za urbani i ekonomski razvoj.

Foto: Tanjug/AP

Skupo, ali se isplati

Sa troškovima organizacije koji rastu iz godine u godinu – od 23 miliona evra u Torinu, preko 63 u Liverpulu, do 65 u Bazelu – jasno je da Eurosong postaje ozbiljan biznis i promotivni alat. Digitalna vidljivost, rast poseta i ekonomski multiplikatori čine ga događajem koji gradovima domaćinima višestruko vraća uloženi novac.

(Telegraf Biznis)