Ognjen Zorčić, Triglav osiguranje: Naši lekari se javljaju za 10 sekundi
- Kolektivno dobrovoljno zdravstveno osiguranje postaje jedan od ključnih alata poslodavaca u Srbiji u borbi za talente i očuvanje stabilnog, zdravog radnog okruženja.
- Kompanija Triglav osiguranje pozicionirana je kao lider ne samo po obimu mreže zdravstvenih ustanova, već i po kvalitetu i personalizaciji usluge koju pruža korisnicima.
Ono što ovo osiguranje izdvaja jeste poseban model komunikacije sa osiguranicima – medicinski kontakt centar "Zdravstvena tačka" u kom rade isključivo lekari, dostupni 24 časa dnevno, 365 dana u godini. Klijentima je omogućeno da u roku od svega nekoliko minuta nakon poziva dobiju stručan savet, upute za dijagnostiku ili zakazivanje specijalističkih pregleda, uz prosečno vreme kompletne procedure od samo 15 minuta.
O tome kako izgleda takav pristup u praksi i koje konkretne prednosti donosi kompanijama i zaposlenima, razgovarali smo sa Ognjenom Zorčićem, direktorom Sektora za zdravstveno osiguranje u Triglav osiguranju.
- U kojim granama privrede se uočava najintenzivniji rast primene kolektivnog dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja?
Dobrovoljno zdravstveno osiguranje (DZO) zaposlenih je već dugi niz godina najbrže rastući segment u okviru tržišta osiguranja. Trend dvocifrenog rasta, koji traje godinama unazad, i dalje je prisutan. U prvim fazama razvoja, ovaj benefit su dominantno uvodile velike međunarodne korporacije koje su modele dobre prakse prenele iz svojih matičnih zemalja. Danas, međutim, najznačajniji rast se beleži u domaćim kompanijama iz sektora informacionih tehnologija, bankarstva, finansijskih usluga i farmacije. Posebno je važno naglasiti da se u poslednje vreme ovaj vid osiguranja sve češće pojavljuje u malim i srednjim preduzećima, što ukazuje na sve veću svest o tome da ulaganje u zdravlje zaposlenih predstavlja stratešku investiciju, a ne trošak.
- Ko sve može biti obuhvaćen kolektivnim dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjem i kakvi su uslovi za uključivanje članova porodice zaposlenih?
Ugovaranjem ovakve vrste osiguranja, poslodavci imaju mogućnost da zaštite sve zaposlene – bez obzira na to da li su angažovani na određeno ili neodređeno vreme, da li su na probnom radu ili su angažovani kao spoljni saradnici u ugovornom odnosu sa kompanijom. Pored osnovnih osiguranika, tj. zaposlenih, polise predviđaju mogućnost uključivanja članova uže porodice – supružnika i dece. U praksi, poslodavci se uglavnom opredeljuju za uniformisano ugovaranje osiguranja za celokupan kolektiv, čime ne samo da obezbeđuju zdravstvenu sigurnost već i podstiču osećaj pripadnosti i lojalnosti zaposlenih.
- Koje konkretne koristi ostvaruju poslodavci koji se odluče da svojim zaposlenima omoguće kolektivno dobrovoljno zdravstveno osiguranje?
Praksa nam je pokazala da tim postaje zadovoljniji i lojalniji, čime se podstiče bolja radna atmosfera, veća produktivnost i niža fluktuacija kadrova. Dodatno, zakonodavni okvir omogućava i konkretne poreske olakšice – premije koje poslodavac uplaćuje za osiguranje zaposlenih ne podležu oporezivanju do zakonom definisanog iznosa. Trenutno, ta neoporeziva suma iznosi 8.449 dinara mesečno po zaposlenom, što poslodavcima omogućava da, u okviru tog budžeta, obezbede kvalitetan i sveobuhvatan paket zdravstvenih usluga za svoje zaposlene.
- U čemu se ponuda Triglav osiguranja razlikuje od ostalih na tržištu?
Ono što Triglav izdvaja na tržištu jeste izuzetno visok nivo usluge i jedinstven model korisničke podrške. Naš medicinski kontakt centar čini tim od 12 lekara, koji su korisnicima dostupni 24 časa dnevno, 365 dana u godini. Za razliku od standardne prakse u kojoj se komunikacija odvija preko operatera ili agenata, svaki kontakt sa osiguranikom kod nas vodi isključivo lekar – bilo da se radi o telefonskom razgovoru, mejlu ili online upitu. Naši lekari odgovaraju na poziv za 8-10 sekundi. Prvi korak u kontaktu je stručna trijaža, kojom lekar na osnovu simptoma procenjuje stanje klijenta i pomaže mu u odabiru odgovarajuće zdravstvene ustanove ili specijaliste. Osim toga, lekar daje i preporuke o prethodnim koracima – poput potrebnih dijagnostičkih procedura ili laboratorijskih analiza – kako bi se pregled obavio što efikasnije i bez nepotrebnog gubljenja vremena. U hitnim slučajevima, termin se zakazuje u najkraćem mogućem roku, a zahvaljujući optimizovanom sistemu i direktnoj komunikaciji sa lekarima, prosečno vreme čitave procedure – od prvog kontakta do zakazivanja pregleda – iznosi oko 15 minuta. Ovakav pristup omogućava klijentima brz, stručan i personalizovan odgovor na zdravstveni problem, što predstavlja konkurentsku prednost na tržištu.
- Koliko zdravstvenih ustanova obuhvata mreža sa kojom sarađujete i da li postoji fleksibilnost u izboru pružalaca zdravstvenih usluga?
Triglav osiguranje poseduje široko razvijenu mrežu saradnje sa preko 1.000 zdravstvenih ustanova na teritoriji cele Srbije, uključujući sve relevantne i renomirane privatne zdravstvene centre i klinike. Dodatno, fleksibilnost u korišćenju usluga ostaje prioritet: u slučajevima kada osiguranik izrazi želju da zdravstvenu uslugu koristi u ustanovi koja nije deo ugovorene mreže, moguće je obaviti pregled ili intervenciju i naknadno ostvariti pravo na refundaciju troškova, u skladu sa uslovima iz osiguravajuće polise. Na taj način omogućavamo visok nivo autonomije u izboru pružalaca zdravstvenih usluga, uz zadržavanje svih pogodnosti osiguranja.
- Na koji način zainteresovani pojedinci i kompanije mogu da se informišu o ponudi kolektivnog dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja kod Triglav osiguranja?
Zainteresovani klijenti, bilo da je reč o pojedincima ili predstavnicima kompanija, mogu se najjednostavnije informisati putem sajta, gde je dostupna detaljna prezentacija svih dostupnih paketa osiguranja. Na sajtu je moguće izvršiti informativnu kalkulaciju premije, dobiti pregled pogodnosti koje određeni paketi nude, kao i podneti zahtev za ponudu. Pored toga, korisnicima je na raspolaganju i kontakt centar na broj 011 3305 150, putem kojeg mogu dobiti dodatna pojašnjenja ili zakazati sastanak sa savetnicima, kao i mejl adresa zdravstveno.osiguranje@triglav.rs. Posebno napominjemo da se za kolektive – u odnosu na individualne ugovore – primenjuju dodatni benefiti, koji uključuju povoljnije premije, širi obim pokrića i mogućnost personalizacije paketa u skladu sa potrebama zaposlenih.
(Telegraf.rs/PR)