Gube frapantnih 4 miliona dolara po danu, stvorili su balon na tržištu koji samo što ne pukne

"Kineski Tesl" napravio haos na tržištu

Foto-ilustracija: pixabay.com

Dok je američkoj kompaniji Tesla trebalo 15 godina da zbir ukupnih gubitaka dostigne pet milijardi dolara, njen konkurent, kineska kompaniji NIO, za samo četiri godine već je premašila taj iznos.

Ova kompanija, koju mnogi nazivaju "kineski Tesla“, tokom drugog tromesečja ove godine izgubila je oko 369 miliona dolara, što znači da je dnevno bila u gubitku četiri miliona dolara.

Prekoračenja troškova, loša prodaja i višestruka povlačenja automobila sa tržišta doveli su do toga da je vrednost kompanije pala za 74 odsto nakon što je u 2018. dostigla maksimum od 11,9 milijardi dolara.

Do kraja septembra NIO nastoji da smanji svoju radnu snagu za 14 odsto i da zadrži samo 7.500 zaposlenih.

Kompanija koju je 2014. godine osnovao kineski biznismen Vilijam Li, suočila se sa ozbiljnim problemima zbog baterija koje su se u njihovim modelima zapalile. Zbog toga je NIO s tržišta povukao skoro 4.800 vozila, ili više od 20 odsto automobila koje je kompanija prodala od osnivanja.

Još jedan izazov sa kojim će NIO morati da se suoči, jesu planovi koje njegov američki konkurent Tesla ima za Kinu. Ove godine kompanija Ilona Maska planira da pokrene proizvodnju svojih automobila u azijskoj zemlji. To će omogućiti američkoj kompaniji da smanji cene svojih vozila.

Zbog preokreta koji je doživeo NIO, sve su glasnija upozorenja da je Kina stvorila mehur na tržištu električnih vozila, koji može da eksplodira u bilo kom trenutku.

(Telegraf Biznis)