Da li je digitalna transformacija velika šansa i za mala i srednja preduzeća u Srbiji?
Digitalna transformacija promenila je pravila tržišne utakmice gotovo preko noći. Stabilne i velike korporacije stavila je pred izazov, a novu šansu dala je malim i novoosnovanim kompanijama.
Kako na globalnom, digitalna transformacija velika je prilika i na lokalnom nivou - za naša mala i srednja preduzeća, koja sa 874.000 zaposlenih, učešćem od 57 odsto u bruto društvenom proizvodu i 15 u profitu predstavljaju stub i glavni pokretač nacionalne privrede.
Sa dolaskom novih tehnologija uspeh više nije garantovan najvećima, već najbržima i najspremnijima na promene koje po prirodi stvari najlakše padaju malim kompanijama.
Takođe, u procesu transformacije nisu presudni ni resursi.
Štaviše, vlasnicima malih i srednjih preduzeća u Srbiji od nedavno je na raspolaganju potpuno besplatan alat koji može značajno da im pomogne u procesu digitalizacije poslovanja – bez dodatnih ulaganja.
U pitanju je "Naša mreža“, prva besplatna biznis aplikacija razvijena u Srbiji i na srpskom jeziku, koja svojim članovima na raspolaganje stavlja veliku bazu besplatnih informacija, pojašnjena procedura, dokumenta, obrazaca, kao i pregršt popusta i pogodnosti za posao.
Jedinstvena funkcionalnost ove platforme je digitalna nabavka. Ona vlasnicima biznisa omogućava da raspišu ili se prijave za neku od otvorenih nabavki – jednostavno, brzo i bez ijednog papira. U ovom procesu ne presuđuju veličina kompanije, poslovna ili lična poznanstva, već samo kvalitet robe i usluga koje se nude. Zbog toga je digitalna nabavka sjajna prilika za vlasnike malih i srednjih biznisa da svoje poslovanje i dobar glas o onome što rade prošire van granica lokalne zajednice.
Najzad, najznačajnija prednost je virtuelni prostor koji stimuliše i pomaže svojim članovima da se umreže, da učvrste postojeća i izgrade nova i stabilna poslovna partnerstva. Kao takva ova aplikacija najbolji je primer nove tehnologije podređene jednom cilju – da posao radi i razvija se!
Dakle, bilo da već imate svoj posao ili planirate da ga pokrenete, naoružajte se besplatnim alatima i spremite se da ispišete prvo poglavlje u tržišnoj priči 21. veka.
Iskoračite tamo gde nije gužva, van zone komfora i ne zaboravite, iako vas možda čeka dug put do cilja, vi ste favorit, a ne autsajder.
(Autor: Branka Pudrlja Durbaba, glavni direktor za tržište Vip mobile)