Komšijama procvetala jedna specifična industrija, zaposleno 30 odsto žena
Najčešći zaposleni su programeri, ali i crtači i animatori, koji su i dalje dosta traženi
Industrija video igara/gejminga u Hrvatskoj raste, te je 2022. godine ostvarila 61,4 miliona evra prihoda, što je za 1% manje nego 2021. godine.
Ali, ukupna dobit od 13,2 miliona evra - porasla je za oko 10 posto, podaci su iz analize ove industrije, koja očekuje rast do 30 posto idućih godinu dana.
Analizu su izradili danas predstavili Klaster hrvatskih proizvođača video igara i jedan mobilni operator, piše Index.
- Nismo u prihodima nadmašili rekordnu 2020, kada su zbog pandemije svi bili kod kuće i igrali, pa su za oko jedan posto manji u odnosu na 2021, ali je zato ukupna dobit veća, za oko 10 posto, i najviša je do sada - rekao je na predstavljanju analize član Klastera, Vladimir Bogdanić.
U ukupnim prihodima sa najvećih 55 posto učestvuje Nanobit, koji je prvi i s udelom u zaposlenosti od 24 posto ili njih 121, ali firma "Pine Studio", koja je 2022. ostvarila najveće prihode od 7,6 miliona evra je mala, sa svega 14 zaposlenih.
Nanobitova dobit u 2022. bila je na drugom mestu, sa 1,6 miliona evra, a treći je Gamepires, sa 1,5 miliona evra dobiti.
Stalno raste zapošljavanje
Bogdanić je naglasio i da stalno raste zapošljavanje u ovom sektoru, koje je od 2019. do danas udvostručeno, na više od 500 osoba, a smatra da je zanimljivo to što su među deset kompanija s najvećom dobiti četiri izvan Zagreba.
Od ostalih rezultata, naveo je da u gejming industriji u Hrvatskoj radi 30 posto žena, što je više od 24% evropskog proseka u 2021. godini.
Najčešći zaposleni su programeri, ali i crtači i animatori, koji su i dalje dosta traženi.
(Telegraf Biznis)