Zbog pravila za žene firme na meti kritika: Štikle obavezne, naočare zabranjene, a tu su i bedževi

Radnice jedne robne kuće u Japanu dobile su bedževe koje treba da nose, a koji pokazuju da imaju menstruaciju

Radnice jedne robne kuće u Japanu dobile su bedževe koje treba da nose, a koji pokazuju da imaju menstruaciju. Odluka se preispituje, a ovo je samo još jedno u nizu pravilo koje važi u japanskim firmama za žene.

Na bedževima koje su dobile žene nalazi se crtani lik poznat kao Mis Ciklus i oni su radnicama dati u oktobru.

Cilj je, naime, bio da se radnicima koje nose bedž omogući da dobijaju dodatnu pomoć ili duže pauze. Takođe, navodno, nikada nije postojala namera da one informaciju o menstruaciji dele sa kupcima.

Zašto su uvedeni bedževi?

Prodavnica iz lanca robnih kuća Daimaru koja se nalazi u Osaki uvela je bedževe u oktobru za 500 zaposlenih u delu prodaje ženske garderobe.

Bedževi, koje nisu morale da nose sve žene, već su radnicama ponuđeni na dobrovoljnoj bazi, uvedeni su nakon predloga zaposlenih i otvaranja novog odeljenja u prodavnici. Bedž je trebalo da najavi otvaranje novog dela prodavnice koji je posvećen „ženskom blagostanju", a otvoren je 22. novembra. Ipak, na bedžu je maskota „Seiri-han" (seiri znači menstruacija na japanskom).

Ideja rukovodstva je bila da se "poboljša radno okruženje", rekla je za BBC portparolka kompanije Daimaru Joko Higući.

Kako su reagovale radnice, a kako kupci?

Kada je rukovodstvo prodavnice 21. novembra saopštilo medijima vest o bedževima, neki su pogrešno preneli da je ideja akcije bila da kupci - kao i kolege - znaju da li žena trenutno ima menstruaciju.

Izvršni direktor u Daimaru-a koji je želeo da ostane anoniman rekao je lokalnim medijima da je bilo "mnogo pritužbi" javnosti, pri čemu se „neke od njih odnose na uznemiravanje".

Neke radnice nisu videle smisao bedževa ili su ih nerado nosile, rekla je Higući.

- Ali drugi komentari su bili pozitivni. Ako vidite da koleginica ima menstruaciju, mogli biste da joj ponudite da ne nosi teške stvari ili da joj predložite da pravi duže pauze, a ta podrška bila bi obostrana - dodala je.

Foto: pixabay.com

Higući je dodala da su neki kupci zvali da pruže podršku.

Daimaru ne ukida politiku bedževa, već je preispituje.

Higući je rekla da će smisliti drugačiji način deljenja ovih informacija - bez objavljivanja u javnosti.

Svaka deseta kompanija u Japanu obavezuje žene da nose štikle

Da podsetimo, u proteklih mesec dana objavljeno je nekoliko vesti o tome kako se neke kompanije ophode prema ženama u Japanu i kakva pravila uvode.

Istraživanje sprovedeno u Japanu pokazalo je da su žene u svakoj desetoj kompaniji u toj zemlji dužne da nose štikle ili cipele s visokom petom.

Istraživanje je sprovela Konfederacija japanskih sindikata, a od 1.000 ispitanika, koliko je obuhvaćeno anketom, 12 posto ih je pravila o odevanju na poslu ocenilo "neprimerenim".

Ukupno 57 posto ispitanika navelo je da su primorani da se pridržavaju procedura o oblačenju, kao i drugih pravila, a osam posto žena je kazalo kako su primorane da budu našminkane na poslu.

Foto: Pixabay.com

Zabrana nošenja naočara

Nošenje naočara na poslu postalo je emotivno pitanje u Japanu. Naime, prema izveštajima pojedinih medija, u Japanu su neke firme zabranile svojim radnicama da nose naočare jer sa njima "izgledaju hladno". Odluka je naravno izazvala mnoštvo kritika.

Nekoliko japanskih medija prenelo je da su pojedine kompanije donele odluku o zabrani naočara za ženske radnice i to iz različitih razloga. Među njima je i to da na primer asistentkinje za kupovinu, ako ih nose, izgledaju prilično hladno.

TV stanica "Nipon" i "Biznis insajder" su među medijima koji su prvi izvestili o ovom problemu. Razlozi za donošenje ovakve odluke kreću se od bezbedonosnih kao na primer za radnice u avio-industriji, ili za žene koje rade sa šminkom.

(Telegraf Biznis/BBC/Anadolija)