Kako da poslujete s generacijom Z? Kakvi su zaista, šta vole, a šta ne podnose

Oni su samouvereni i vole da budu lideri, ali u već oformljenom radnom okruženju...

Foto: Pixabay

Telegraf je pisao o tome kako klasifikujemo generacije i šta ih odlikuje, i o tome možete pročitati ovde, a sada se fokusiramo na generaciju Z kojoj, kako stručnjaci kažu, pripadaju svi rođeni u periodu od 1995. do 2012.

Rođeni u vreme rastuće digitalizacije, pripadnici ove generacije ne znaju kako izgleda funkcionisati bez kompjutera, ravnih ekrana, mobilnih telefona i društvenih mreža. Oni su samouvereni i vole da budu lideri.

Naravno, generacija Z je sušta suprotnost takozvanoj generaciji "ućutkanih", kojoj pripadaju oni rođeni posle Velikog rata, pa do sredine 40-ih godina 20. veka. Odlikuju ih poslušnost i bespogovorno prihvatanje autoriteta.

Ako planirate da zaposlite nekoga ko pripada generaciji Z, trebalo bi da znate da oni ne trpe autoritet, zalažu se za očuvanje integriteta, slobodno izražavaju političko mišljenje, ne ćute, ne tolerišu nepravdu i socijalno ugnjetavanje. Očekuju da im se s vremena na vreme ukaže zahvalnost.

Pixabay.com

Sa druge strane, ako pripadate generaciji Z, i ne znate čime biste voleli da se bavite ili vas zanima čime se najčešće bave vaši vršnjaci, ovo je TOP 5 interesovanja:

1) Vole društvene mreže i aplikacije

Generaciji Z bi verovatno najteže palo kada bi morali da žive bez tehnologije. Njihov životni stil više se oslanja na društvene mreže, pre svega na Instagram, nego na mnoge druge aktivnosti kojima su verni stariji. Ipak, na neki način, generacija Z je sličnija pripadnicima Baby Boomers-a, nego milenijalcima, jer su prve dve otvorenije i tragaju za nezavisnošću, dok su milenijalci introvertni. Ako vam treba neko vešt za upravljanje profilima na društvenim mrežama ili kreiranje aplikacija - pripadnici generacije Z su sjajan izbor.

2) Slede put ili želje roditelja

Više od 80 odsto "članova" ove generacije kaže da roditelji imaju veoma jak uticaj na to čime oni treba da se bave nakon maturiranja. Dok milenijalci teže da pobegnu od tradicije i uvreženih shvatanja, generacija Z se time ponosi i to uvažava. To znači da mnogi krenu profesionalnim putem svojih roditelja, posebno ako su oni veoma uspešni ili imaju svoj biznis. Ovi mladi žele stabilnost u poslu.

3) Vešti su za distribuciju

Osim što im tehnologija "ide od ruke", pripadnici ove generacije imaju izražene interpersonalne veštine, što znači da im je komunikacija jača strana. U stanju su da drže konce u svojim rukama, bilo da je reč o prodavcima s jedne, ili o klijentima, s druge strane. Svojstveno im je i to što su nasmejani, prijatni i otvoreni. Ali, očekuju adekvatnu zaradu za to, odnosno bonuse. Za vredne iz generacije Z posebno je plodno tlo je industrija lepote.

4) Bave se dobrotvornim radom

Baš kao i milenijalci, generacija Z želi da "pripada" društveno-odgovornim kompanijama kojima lični profit nije uvek na prvom mestu. Njih 30 odsto je reklo da bi se odreklo plate, ako treba da rade u kompaniji sa kojom dele iste vrednosti. Milenijalci u Americi su, na primer, više skloni da napuste korporativni sistem i započnu svoju neprofitnu organizaciju, dok pripadnici generacije Z, ipak, ne pokazuju toliko preduzetničke ambicije.

5) Mnogi rade kao marketing menadžeri

Skoro 80 odsto generacije Z, kao svoje idealno radno okruženje, opisuje ili biznis srednjeg ranga i veliku internacionalnu korporaciju. Kada je reč o samom poslu, više od polovine voli da radi u manjim grupama. Ne vole da rade sami, kao što to vole milenijalci, ali ne vole ni prevelike grupe. Njihovim preferencijama najviše odgovaraju pozicije u marketingu ili menadžerstvo. U prirodi su im kreativnost i komunikacija, i spremni su da rade mnogo sati ne bi li završili posao kako treba.

Video: Sve avanture Katarine Portić, koja je spakovala svoj ranac i krenula u avanturu od Tajlanda do Amerike

(Telegraf Biznis)