Ide leto, šta će biti s "nedeljama rada od kuće" ove godine?
Ovi aranžmani imaju za cilj da obezbede slobodu kretanja, ali uz zadržavanje širih planova za povratak u kancelariju
Stroža pravila o povratku u kancelariju obuzdala su slobodu koju su uživali mnogi službenici pre nego što su pozvani nazad za svoje stolove u kancelarijama. Jedno rešenje koje se pojavilo: hibridni raspored rada u kom će zaposleni tokom dve do četiri nedelje moći da uživaju u potpunom radu na daljinu.
Takozvane nedelje "rada sa bilo kog mesta" su još uvek relativno retke, kaže Rob Sadou, glavni izvršni direktor Scoop Technologies, firme koja prati politiku rada na daljinu u preko 4.000 kompanija.
Ali nedavno je nekoliko velikih kompanija usvojilo ovu politiku, od vrhunskih kompanija za finansijske usluge kao što su American Express, Visa i Mastercard i tehnoloških giganata poput Alphabetovog Google-a do malih startap-ova, progresivnih poslodavaca poput Patagonije. Zaposleni obično imaju opciju da koriste te nedelje kada im je najpogodnije tokom cele godine, piše Bloomberg.
Neke kompanije koriste strukturiaaniji pristup: iako banka to nije učinila zvaničnom politikom, Citygroup je prošle godine dozvolio svojim zaposlenima da rade na daljinu poslednje dve nedelje avgusta i decembra. Neke organizacije, poput Freddie Mac-a, navode da se nedelje koriste neuzastopno.
- Anegdotski, kompanije za koje smo čuli da primenjuju "rad sa bilo kog mesta" često to rade istovremeno sa primenom povećanih zahteva za boravkom u kancelariji.
Ovi aranžmani imaju za cilj da obezbede slobodu kretanja, posebno u vreme velikih praznika i užurbane letnje sezone putovanja, ali uz zadržavanje širih planova za povratak u kancelariju.
A na tržištu rada koje je ostalo iznenađujuće tesno čak i kada su korporativni budžeti smanjeni, poslodavci vide ovakve radne nedelje kao isplativ način da privuku i zadrže svoje najbolje ljude.
- Za radnike sa roditeljima, porodicom i prijateljima u udaljenim regionima ili udaljenim zemljama, ovo bi moglo značiti ceo mesec zajedno - rekao je Prithviraj Choudhuri, profesor poslovne škole Harvarda koji proučava rad na daljinu. "Mislim da je to odlična ideja."
Naravno, prednost dolazi sa praktičnim problemima: zaposleni moraju da prilagode svoje radno vreme različitim vremenskim zonama. „Na neki način smo to izmislili“, rekla je ona, ističući da plan pokazuje da cenimo radnike i njihovo vreme.
- Pokazali smo da rad od kuće može biti produktivan, ali smo takođe pokazali da previše rada od kuće može biti kontraproduktivno, barem za našu agenciju - kaže.
(Telegraf Biznis)