Intervjui za posao nikada nisu trajali duže: Kako da iz njih izađete kao pobednik?

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Imao sam klijente koji su imali paklena iskustva sa intervjuom", podelio je jedan stručnjak

Foto: Shutterstock

Ekonomska neizveznost nije rezultirala samo otkazima i "zamrzavanjem" zapošljavanja, već su i intervjui postali duži.

- Zapošljavanje i trening je skup proces i kompanije žele da budu sigurne da dobijaju pravog kandidata - rekao je Ričard Lambert, ekspert za zapošljavanje.

Dok su tri do pet krugova bili do nedavno očekivani za ne-menadžerske pozicije, sada je nova norma značajno zahtevnija.

- Imao sam klijente koji su imali paklena iskustva sa intervjuom - podelio je Lambert.

Evo par saveta kako da preživite ekstremno dugačke intervjue.

Kada se susretnete sa dugotrajnim procesom do zaposlenja, iskoristite vreme da procenite pruženu šansu, u odnosu na vaše lične i profesionalne ciljeve, kaže trener za karijeru i dodaje da će vam taj proces odrediti da li je vredno ulagati dalje svoju energiju.

- Pogledajte reputaciju organizacije, kulturu i rast. To će vam pomoći da utvrdite da li se kompanija uklapa sa vašim vrednostima - kaže Stiven Leit.

Trebalo bi da obratite pažnju i na mogućnost napretka na traženoj poziciji.

Ajomi Samaravira, bivši konsultantski menadžer i sada TikTok aktivista na polju zapošljavanja, prošla je kroz devet krugova intervjua za posao.

Ispričala je za CNBC da je važno da znate šta vam se nudi.

- Ne želite da nađete sebe u poziciji gde ste prošli sedam krugova intervjua, onda su vam ponudili zaposlenje, i ponuda se ne poklapa sa vašim očekivanjima, i razlika je velika da bi se ostvarila saradnja.

Takođe, dok prolazite kroz dugi proces intervjua, važno je da istražujete nove mogućnosti.

- Nemojte sva svoja jaja da stavite u jednu korpu. Razmotrite druge oglase za posao i nastavite umrežavanje kako biste ostavili svoje opcije otvorene - zaključuje Leitch.

Takođe, ukoliko vaš intervju zahteva nekoliko krugova sa različitim osobama, važno je da dajete slične odgovore.

Evo kako možete efikasno pristupiti svakoj rundi, kaže Leit:

- Pregledajte prethodne interakcije, prilagodite odgovore publici, demonstrirajte rast i nove uvide, koristite tehnike pripovedanja.

Naposletku, verujte svojoj intuiciji.

- Ukoliko uvidite da vas kompanija zaista želi, a njihove vrednosti se poklapaju sa vašim, možda se isplati da prođete kroz duži proces zaposlenja - zaljučuje on.

(Telegraf Biznis)