Stižu praznici, ali i reklame na koje kompanije troše milione: Da li zbog njih trčite u prodavnicu?

Dok su ove reklame zaista popularne, ljudi zapravo nisu sigurni da li one donose benefite velikim brendovima koji stoje iza njih

Printscreen/Youtube/Coca-Cola

Bliži se sezona praznika, a uz njih i dolaze i promene u programskim šemama na televiziji. Nezaobilazan dodatak masi reklama su i one novogodišnje. Ali, da li one zaista "rade"?

- Mislim da su novogodišnje reklame prilično dobre. Nisu baš komercijalne i nekako vas uvesele - kaže 19-godišnji Džona Ston iz Londona.

Ovo izgleda i kao uobičajeno mišljenje kod mladih. U Velikoj Britaniji je na primer sezona tih reklama odavno počela, a velikobudžetne reklame napravili su i Ikea, Amazon i brojne druge kompanije.

I dok su ove reklame zaista popularne, ljudi zapravo nisu sigurni da li one donose benefite velikim brendovima koji stoje iza njih.

- Uživam u njima, ali me ne nateraju da požurim da kupujem stvari. Već znam gde ću svoju prazničnu kupovinu da obavim i šta ću da kupim - navodi penzionerka Dženet Sivel.

U vreme kada se mnogi potrošači uzdržavaju od svoje potrošnje, ovakva reakcija je ponegde podigla uzbunu.

Praznične kampanje obično koštaju milione, pri čemu se najveći deo novca troši na kupovinu prostora za oglašavanje. Na primer, prošle godine je "Džon Luis" potrošio oko 8 miliona funti (9,3 miliona evra) na reklamu u kojoj se pojavljuje Elton Džon.

Neki su ocenili da je ovo bio samo gubitak novca koji neće uticati na prodaju.

Tačno je da je reklama došla na kraju posebno teške godine za "Džona Luisa", ali navode da je kampanja bila nesmetan uspeh, i da je privukla 50 miliona pregleda širom društvenih mreža.

- Naši oglasi uvek daju odličan povrat investicije u doba godine koje je za nas kritično, a uglavnom donosi 20 puta veći povrat od naše originalne potrošnje - rekao je portparol kompanije za BBC.

Kompanija za istraživanje tržišta Kantar takođe veruje da ove reklame donose benefite kompanijama.

Navodi da potrošači u Velikoj Britaniji troše oko 35 milijardi evra u takozvanom "zlatnom kvartalu".

Prema Kantaru, dobra novogodišnja reklama trebalo bi da:

- Ispriča dobru priču u kojoj brend igra ključnu ulogu.

- Podstakne emotivan odgovor, ali ne treba da bude previše ozbiljna ili tužna.

- I da omogući neverovatno božićno iskustvo koje privlači ljude.

Šta vi kažete, da li vas jedna reklama natera da odete u prodavnicu?

Video: Potrošačka praznična grounica dovodi do frustracije

(Telegraf Biznis)