Trgovci u Srbiji odvraćaju kupce od onlajn kupovine: Ukinuta besplatna dostava i za veće iznose?

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kako biste izbegli plaćanje dostave, uglavnom je potrebno da računom "pređete" određeni iznos, ali neki sada ukidaju i to pravilo...

Foto-kolaž: Shutterstock

Ponekad dostava košta maltene kao ceo paket koji poručite preko interneta, i to bitno menja neke odluke kupaca. 

Međutim, ako planirate veće kupovine - svakako je isplativo, posebno što ste onda često "oslobođeni" plaćanja dostave ili su onlajn cene niže od onih u radnji, pa se trošak nekako kompenzuje.

Ipak, izgleda da se i tu stvari menjaju.

Naime, pisala nam je sugrađanka M. J. (30), koja kaže da je modna radnja H&M, navodno, ukinula besplatnu dostavu za bilo koji iznos - ako ste korisnik aplikacije, a prethodno se poštarina nije plaćala za iznose veće od 4.000 dinara.

- Imam njihovu aplikaciju i ranije je dostava bila besplatna ako potrošite više od 4.000 dinara pri kupovini, a član ste H&M modne platforme. Sada te opcije više nema.

Jovan iz Beograda nam je rekao kako je doživeo slično iskustvo sa Tehnomanijom.

- Poručio sam masažer od 16.000 dinara i dobio odgovor da dostava nije besplatna, iako trenutno čak imaju aprilsku akciju za besplatnu dostavu. Doduše, u informacijama u dostavi na sajtu piše da se dostava plaća za sve "gabaritne proizvode", i to 1.200 dinara. Sve u svemu, otišao sam do radnje, ali mi masažer baš i ne deluje kao "gabaritan" proizvod.

Podsećamo, nedavno smo pisali o tome da je jedna Beograđanka poštarinu platila 700 dinara, umesto 350, zbog tri "nevidljive" takse, tako da povedite računa kada poručujete onlajn.

Pisali smo i o tome da su kupci, na kraju, neretko "osuđeni" na paketomate, jer ne uspevaju da pronađu dogovor sa kuririma.

Sve ove nemile prakse, zapravo, odvraćaju kupce od onlajn šopinga, mada nam se javila i čitateljka koja ima pozitivno iskustvo.

- Nedavno sam poručila čizme sa jednog domaćeg sajta, po akcijskoj ceni. Stigle su iz Kragujevca u Beograd vrlo brzo, nisam platila dostavu na cenu od 10.000 RSD, i rečeno mi je da ću dobiti novac nazad ukoliko mi ne odgovaraju, jer sam ih uzela takoreći napamet. Moram da pohvalim komunikaciju preko mejla, sa osobom zaduženom za taj posao.

Kakva su vaša iskustva u onlajn šopingu i koje su najčešće zamerke?

(Telegraf Biznis)