Najstarija logistička kompanija za naš portal otkriva: Čemu nas je naučila korona i rad od kuće?
Odgovore na pitanja dale su nam Marija Kosanović, HR menadžer i Katarina Savić, HR saradnik
- Kako je protekao period rada od kuće i na koji način trenutno funkcionišete?
Marija Kosanović: Kao logistička kompanija, orijentisani smo na klijente i kvalitet usluge, a naši procesi i operacije često podrazumevaju prisustvo u kompaniji. Zbog toga, najveći izazov je bio pomiriti prirodu posla i potrebu da uvedemo promene kako bismo zaštitili zdravlje svih zaposlenih. Gde god je bilo moguće, organizovali smo rad od kuće, a posebnu pažnju smo posvetili rizičnim kategorijama zaposlenih, roditeljima sa malom decom. I dalje funkcionišemo po istom principu, i svakom zahtevu posvećujemo dodatnu pažnju, bilo da se radi o zaposlenima ili o procesima. Naravno, za sve one čija priroda posla nije dozvoljavala rad od kuće, obezbedili smo zaštitnu opremu i dodatno pooštrili mere bezbednosti. Kada govorimo o sektoru ljudskih resursa, bilo je moguće organizovati rad od kuće, ali nam je bilo važnije da budemo u „centru dešavanja“, i sa te strane se za nas ništa nije promenilo.
- Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili i izazovi sa kojima ste se suočili? Da li su u planu izmene u načinu rada u budućnosti?
Katarina Savić: Naučili smo da je u nepredividivim situacijama najvažnije biti spreman na brzu reakciju, kao i da okolnosti značajno utiču percepciju. Pre samo nekoliko meseci, rad od kuće je bio jedan od najpoželjnijih benefita za zaposlene. Danas primećujemo da ljudima nedostaje kancelarija, direktni kontakt sa kolegama. Baš iz tog razloga, posebnu pažnju smo posvetili motivaciji – želeli smo da pokažemo zaposlenima da smo uz njih, da ih razumemo. Ključ je u transparentnoj i jasnoj komunikaciji, kao i u malim gestovima pažnje, kojih nije manjkalo. Ideja nam je da u budućnosti budemo fleksibilniji, da se što više prilagodimo potrebama zaposlenih, ne zapostavljajući pritom poslovne procese.
Marija Kosanović: Imali smo puno izazovnih situacija – neke su se činile kao nepremostiva prepreka, a danas na njih gledamo kao na iskustvo više. Verujem da je većini HR službi najizazovnije bilo ispratiti i rastumačiti uredbe i preporuke koje su u vezi sa organizacijom rada.
- Koliko je vaša digitalna platforma MyOrangeCollege bila značajna tokom pandemije i perioda rada od kuće i koje sve mogućnosti za usavršavanje nudi?
Katarina Savić: MyOrangeCollege platforma je veoma značajan alat za usavršavanje zaposlenih, ali je novonastala situacija itekako doprinela značaju ovog vida učenja. Ova platforma nudi mnoštvo korisnih informacija kroz veoma zanimljiv sadržaj, i koncipirana je tako da u svakom trenutku pruža konstantnu podršku u karijernom razvoju. Svi zaposleni su imali neograničen pristup kursevima u bilo kom trenutku, bilo sa mobilnog telefona, bilo sa računara. Pored edukacija koje zaposleni mogu sami da odaberu shodno svojim interesovanjima, tu su i obavezni kursevi, a sve da bismo osigurali da zaposleni budu upućeni u procedure i procese i da ih na ispravan način sprovode. MyOrangeCollege tim se potrudio da, pored postojećih kurseva, plasira i edukacije koje su direktno u vezi sa novonastalom situacijom, kako bi svim zaposlenima bila pružena dodatna podrška. Dodatni benefit platforme je to što su naši zaposleni ostali povezani i tokom rada od kuće, kako sa kolegama iz filijale tako i sa kolegama iz ostalih zemalja.
- U kojoj meri i na koji način je pandemija promenila način komunikacije sa zaposlenima u Vašoj kompaniji?
Marija Kosanović: Jasna, precizna i na vreme plasirana informacija je ključ komunikacije, naročito u kriznom periodu. Pandemija nam je izoštrila čula, bili smo otvoreni prema zaposlenima, trudili se da odgovorimo na sva pitanja i nedoumice, a istovremeno smo vodili računa i o privatnosti, poverljivim podacima. Tog načela se pridržavamo i dalje.
- Na koje sve načine GW ulaže u svoje zaposlene i podržava njihov profesionalni razvoj? Koje mogućnosti za napredovanje i zapošljavanje su na raspolaganju?
Marija Kosanović: Sa istorijom dugom preko 500 godina, Gebruder Weiss je najstarija logistička kompanija, a možemo se pohvaliti i time da smo jedna od najuspešnijih. Temelj tog uspeha su naši zaposleni, i mi sa tim saznanjem započinjemo svaki novi dan. U njihov razvoj i edukaciju ulažemo od prvog dana, koristeći učenje kroz rad, deljenje znanja, savremene elektronske platforme, i osluškujući njihove potrebe. Podržavamo rotaciju posla, usmeravamo zaposlene ka aktivnostima važnim za njihov profesionalni razvoj, a 150 lokacija širom sveta upotpunjuje široku paletu mogućnosti za njihovo usavršavanje.
Sa ciljem da se naš tim konstantno razvija i raste, uvek smo u potrazi za novim talentima. Potencijalni kandidati se mogu informisati o otvorenim pozicijama na našem sajtu, ili pozivom na brojeve telefona 011/3715960 i 062/238511. Pored toga, postoji i baza kandidata za sve one koji su zainteresovani za posao u našoj kompaniji – u slučaju da željena pozicija u datom trenutku nije otvorena, kandidati mogu poslati svoju biografiju na hr.srbija@gw-world.com, a naš HR tim će ih imati u vidu u budućnosti.
Katarina Savić: Ohrabrujemo zaposlene da istraže i razviju svoja interesovanja, i trudimo se da im pružimo podršku na njihovom karijernom putu. Istakla bih i to da je Gebruder Weiss deo programa dualnog obrazovanja – u Srbiji poslednjih nekoliko godina, a u Austriji ta tradicija traje duže od 80 godina. Imamo zaposlene koji su kao tinejdžeri prve poslovne korake napravili kod nas - i danas čvrsto koračaju, upravljaju čitavim sektorima ili tržištima, i na njih smo posebno ponosni.
- Šta je najvažnije za mlade koji su na početku svoje karijere, i na koji način GW doprinosi razvoju mladih kadrova?
Marija Kosanović: Za mlade je važno da znaju šta žele i da slede svoje snove – oni su naša budućnost, i zato želimo da u njima prepoznamo čvrst oslonac. Poslodavci cene inovativnost, upornost, želju za učenjem, spremnost za preuzimanje odgovornosti. Gebruder Weiss kroz različite programe daje svoj doprinos profesionalnom razvoju mladih – od već pomenutog dualnog obrazovanja, preko organizacije letnjih praksi za studente Saobraćajnog fakulteta, pa sve do zapošljavanja mladih bez radnog iskustva kojima pružamo svu potrebnu podršku i obuku, i zajedno sa njima radimo na planu za razvoj karijere u okviru naše kompanije.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sasa
Iz licnog profesionalnog iskustva mogu reci da je GW udaljen svetlosnu godinu od Milspeda. Naravno zaostaju toliko. Tvrdim i stojim iza svake ove reci.
Podelite komentar