Pokušali smo da se upišemo u registar "Ne zovi": Evo šta treba da uradite, ako ne želite pozive trgovaca

M. P.
M. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Registar "Ne zovi" počeo je juče sa radom, pa tako svi potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms ili mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga mogu da se upišu i tako spreče "neželjene" ponude. Proverili smo kako to izgleda u praksi i šta treba da uradite da biste se upisali u registar.

Kako prenosi RATEL, korisnici i mobilne i fiksne telefonije koji ne žele da primaju pozive ili poruke u promotivne svrhe trebalo bi da se obrate svom operatoru da bi njihovi telefonski brojevi bili uneti u registar.

Telegraf Biznis pozvao je dva operatera, i iz oba smo dobili informaciju da će se za sada upis u registar vršiti isključivo fizički, u poslovnicama. Naglašavaju da nisu potrebni nikakvi posebni dokumenti, već jednostavno lična karta ili drugi važeći validacioni dokument, a da ugovor mora da bude na vaše ime. 

- Zahtev se podnosi u pisanom obliku - dodaju.

Kakva nas izmena očekuje?

Naime, obaveza trgovaca i promotera je da pre pozivanja, provere u ovom registru da li se određeni telefonski broj nalazi na spisku brojeva koje ne treba zvati, navodi se u saopštenju i dodaje da pravno lice, upisano u registar Agencije za privredne registre, kroz proces registracije na linku www.nezovi.rs/#/login dobija korisničko ime i lozinku, što mu omogućava preuzimanje celokupnog popisa brojeva telefona i datuma upisa u ovaj registar.

Ostali, navode iz RATEL-a, mogu, bez registracije, proveravati samo pojedinačne brojeve preko linka www.nezovi.rs.

Operator unosi u registar promene koje se odnose na brojeve telefona korisnika, a promene su vidljive prvog narednog dana od dana kada je operator upisao ili ispisao telefonski broj u registar.

Formiranje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce da pre nego pozovu bilo koji broj provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge. Naglašavaju i da su propisane novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar "Ne zovi" i one se kreću od 50.000 dinara za pravno lice, 8.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu, a za preduzetnika 30.000 dinara.

U slučaju neželjenog poziva prigovori se, kako su naveli su iz RATEL-a, podnose Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine.

(Telegraf Biznis)

Video: Da li bi ste kupili vodu od prvog svetskog semafor-kelnera?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Penzioner

    6. januar 2024 | 13:17

    Zar nine mogli neko elegantnije rešenje? U eri silnih preporuka oko digitalizacije vi nas ponovo svodite na početne uslove kao sto je dolazak do poslovice da bi legitimisanjem sprečili sopstveno maltretiranje. Poslovnica po koja u gradovima znači pravite nam nepotrebni trošak a sankcije za one koji nas maltretiraju obicno popodne, u vreme odmora ili subotom nisu predviđene. Znači ako želim da se spasem napasti ja sve treba da uradim a operater s a mo da ukuca reč, dve. Zar to ne može da se obavi telefonom? Niko ne uzima u obzir da maltretirani vlasnik broja mob. tel. moze i da duže vreme boravi van Srbije i nema mogućnost da se odbrani.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>