Pokušali smo da se upišemo u registar "Ne zovi": Evo šta treba da uradite, ako ne želite pozive trgovaca
Registar "Ne zovi" počeo je juče sa radom, pa tako svi potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms ili mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga mogu da se upišu i tako spreče "neželjene" ponude. Proverili smo kako to izgleda u praksi i šta treba da uradite da biste se upisali u registar.
Kako prenosi RATEL, korisnici i mobilne i fiksne telefonije koji ne žele da primaju pozive ili poruke u promotivne svrhe trebalo bi da se obrate svom operatoru da bi njihovi telefonski brojevi bili uneti u registar.
Telegraf Biznis pozvao je dva operatera, i iz oba smo dobili informaciju da će se za sada upis u registar vršiti isključivo fizički, u poslovnicama. Naglašavaju da nisu potrebni nikakvi posebni dokumenti, već jednostavno lična karta ili drugi važeći validacioni dokument, a da ugovor mora da bude na vaše ime.
- Zahtev se podnosi u pisanom obliku - dodaju.
Kakva nas izmena očekuje?
Naime, obaveza trgovaca i promotera je da pre pozivanja, provere u ovom registru da li se određeni telefonski broj nalazi na spisku brojeva koje ne treba zvati, navodi se u saopštenju i dodaje da pravno lice, upisano u registar Agencije za privredne registre, kroz proces registracije na linku www.nezovi.rs/#/login dobija korisničko ime i lozinku, što mu omogućava preuzimanje celokupnog popisa brojeva telefona i datuma upisa u ovaj registar.
Ostali, navode iz RATEL-a, mogu, bez registracije, proveravati samo pojedinačne brojeve preko linka www.nezovi.rs.
Operator unosi u registar promene koje se odnose na brojeve telefona korisnika, a promene su vidljive prvog narednog dana od dana kada je operator upisao ili ispisao telefonski broj u registar.
Formiranje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce da pre nego pozovu bilo koji broj provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge. Naglašavaju i da su propisane novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar "Ne zovi" i one se kreću od 50.000 dinara za pravno lice, 8.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu, a za preduzetnika 30.000 dinara.
U slučaju neželjenog poziva prigovori se, kako su naveli su iz RATEL-a, podnose Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine.
(Telegraf Biznis)
Video: Da li bi ste kupili vodu od prvog svetskog semafor-kelnera?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Penzioner
Zar nine mogli neko elegantnije rešenje? U eri silnih preporuka oko digitalizacije vi nas ponovo svodite na početne uslove kao sto je dolazak do poslovice da bi legitimisanjem sprečili sopstveno maltretiranje. Poslovnica po koja u gradovima znači pravite nam nepotrebni trošak a sankcije za one koji nas maltretiraju obicno popodne, u vreme odmora ili subotom nisu predviđene. Znači ako želim da se spasem napasti ja sve treba da uradim a operater s a mo da ukuca reč, dve. Zar to ne može da se obavi telefonom? Niko ne uzima u obzir da maltretirani vlasnik broja mob. tel. moze i da duže vreme boravi van Srbije i nema mogućnost da se odbrani.
Podelite komentar