"Veštačka inteligencija neće zameniti ljude, već samo one koji ne umeju da je koriste"
Osmi po redu Forum naprednih tehnologija održava se u Naučno-tehnološkom parku u Nišu. Na panelu "Revolucionisanje angažovanja kupaca: Budućnost Ai Chatbot-a u razgovornom marketingu", govorio je Aleksandar Nikolić, CEO kompanije AiChatBkt.rs.
Kako je Aleksandar najpre objasnio, zadržati kupce, odnosno potencijalne potrošače je danas glavni cilj:
- Kako istraživanja pokazuju, korisnik napušta sajt ako učitavanje traje duže od tri sekunde, dok ako na informacije čeka duže od sedam sekundi, korisnik postaje nervozan i u njemu se bude loša osećanja. Korišćenjem Chatbot-a korisnici dobijaju informacije u svakom trenutku, što je danas nephodno.
Nikolić je potom istakao da strah od veštačke inteligencije postoji, ali ugroženi su samo oni koji ne žele da je prihvate.
- Veštačka inteligencija neće zameniti ljude, već samo one koji ne umeju da je koriste. Korišćenje veštačke inteligencije ne zavisi od nas, to je svetski fenomen, kao što je nekada bio Fejsbuk. Internet je postao haotičan i četbot je postao odlična povezanost između nas i informacija koje nisu sortirane. Potrebna je personalizacija, i to je upravo četbot.
Kako je Aleksandar Nikolić objasnio,prednost četbota-a jeste "riltajm", odnosno dostupnost u svakom trenutku korisnicima, i ujedno nezavisnost od raspoloženja, umora ili karaktera poslodavca, te je svaki korisnik uslužen u svakom trenutku na najbolji mogući način.
"Nije problem doći do kupca, vec ga zadržati!"
Principi četbota:
1. Personalizacija - jasno daje korisniku do znanja da je njegov problem bitan, i da se na rešavanju istog aktivno radi;
2. Riltajm - sve informacije su dostupne u svakom trenutku;
3. Odgovor - kupac nikada ne bi trebalo da ostane bez odgovora, te "ne znam" nije prihvatljivo. Čak da četbot ne poseduje odgovor, on će dati obrazloženje kao i informacije koje će uputiti korisnika na sledeće+i korak.
"U svemu što radiš nisi jedni, ali možeš biti prvi"
Nikolić napominje da ugao kupca i poslodavca nikada nije isti.
- Iz našeg ugla, mi imamo osećaj da ljudi prvi put čuju za to, međutim, situacija više nije takva. Kupac kada dođe na vaš sajt, on je verovatno pogledao mnogo sajtova pre vašeg, što znači da je informisan. Zbog toga je bitno da čekate kupca spremni, jer on već zna šta želi putem informacija, te morate da u odnosu na druge radite bolje i brže - istakao je Nikola koji iza sebe ima bogato iskustvo u marketingu.
Nakon što korisnik prilikom pregleda brojnih sajtova, upravo uđe na vaš, neophodno je da dobije ono što želi u najkraćem roku. Ipak, kako ćemo znati šta njemu tačno treba? Tu nastupa Al Chatbot.
Najbitnije je da znamo šta kupac želi da vidi na našem sajtu, kao i da ima dobar korisnički servis i podršku upravo zbog Al Chatbot.
- Al Chatbot-ovi simuliraju konverzaciji. Oni su veoma dobri u tome, te mogu i oponašati glasove tako dobro da niko ne pomisli da je u pitanju robot - istakao je Nikočić koji je dodao da je urađeno istraživanje gde je nekolicina ljudi pokušala da prepozna razliku između ljudskog glasa, i glasa Al Chatbot-a, i da je bio veoma težak zadatak.
Prednosti Al Chatbot-a:
1. Rešava problem;
2. Sakuplja lidove, odnosno baze podataka i menja ih;
3. Pamti;
4. Prilagođava se.
Razlike između Chatbot-a i Al Chatbot-a
Chatbot:
- Ima pripremljene podatke i sagovornike;
- Ne pamti;
- Nije fleksibilan.
Al Chatbot:
- Prilagođava se na osnovu korisnika;
- Pamti;
- Prepoznaje potrebe;
- Poseduje mogućnost promene teme;
- Dinamičan.
- Al Chatbot može imati kreiran "karakter", te može slati i šaljive podsetnike, što će na primer, olakšati slanje dugovanja korisnicima, što je sama po sebi već stresna informacija.
Na primer: Umesto poruke: "Poštovani, vaše dugovanje iznosi 7.800 dinara, molimo Vas da dug izmirite u najkraćem roku", sada može glasiti: "Opet trošite previše novca u knjižari, zbog čega dugujete 7.800 dinara, pa smanjite malo".
Kako automatizovati poslovanje:
1. Dizajnirati Chatbot konverzaciju;
2. Programirati personaliti, odnosno kako će se Chatbot ponašati;
3. Biranje platforme na kojoj će se koristiti;
4. Identifikovati njegove mogućnosti;
5. Identifikacija cilja.
Tradicija i Al Chatbot - neophodno umrežavanje
Svima koji žive na Balkanu jasno je koliko je priprema venčanja stresna. Mladenci umesto da uživaju u najlepšim trenucima, uglavnom su pretrpani pitanjima, kao i informacijama, pa se sve svede na poznatu rečenicu "samo da se sve završi". Upravo je ovo jedna od situacija kada je neophodan "neko" ili "nešto", što će imati sve odgovore, te će na pitanja odgovarati on, dok mladenci uživaju u svakom trenutku, jer je to ipak njihov dan, zar ne? To "nešto" je Al Chatbot koji će rado odgovoriti gostu na pitanja "gde mogu da se parkiram?", "u koliko će biti torta?", kao i "da li će biti posne hrane?".
Povučeni ovom temom, razgovarali smo sa Aleksandrom Nikolićem koji za Telegraf Biznis najpre istakao da je promena zbog veštačke inteligencije velika, pa samim tim, ljudi su nepoverljivi.
- Kad se pojavio radio svu su rekli da će novine izumreti, ali nisu. Takođe, slična je situacija i kada je u pitanju TV, ljudi su mislili da će radio izumreti, ali nije. Opet, pojavom inteneta ljudi su na primer mislili da će pozorište izumreti, ali to je sve povezano. Pozorište se reklamira putem TV-a, isti taj TV se reklamira na kompjuteru, a on na radiju, tako da je sve povezano - rekao nam je Nikolić.
Kako je dalje istakao, internet je napravio revoluciju, ali sada postoji previše dostupnih informacija, te je četbot neophodan kako bi se omogućila lakša pretraga.
- Virtuelni asistent je neophodan jer će personalizovati odgovore, te će isti biti sadržan u 10 rečenica, umesto u ogroman broj linkova. Takođe, najbolji odgovor će biti izabran statistički, pa nema potrebe da se čitaju nesumično sajtovi kako bi prišli rešenju - rekao nam je Nikolić.
"Automatizacija je dobra stvar, a Al Chatbot se već koriste pri organizaciji"
- Mnogo stvari će biti olakšano. Bitna je tačna informacija, apsolutno nije bitno ko će je "dostaviti" - rekao nam je Nikolić.
Ipak, kako Nikolić napominje da će starije generacije teško prihvatiti veštačku inteligenciju.
- Teško da će prihvatiti jer su to generacije koje su naučile da na jedan određen način razmišljaju. Ipak, činjenica je da se veštačka inteligencija koristi u mnogim sferama, pa i u zdravstvu. Oni ne znaju da li su rezultati brže očitani zbog veštačke inteligencije, i da će im se zbog toga možda produžiti život. Možda jedino mogu da prohvate tako što će osetiti dobru stranu na svojoj koži - rekao nam je Aleksandar Nikolić.
(Telegraf Biznis)
Video: Evo kako virtuelna realnost i veštačka inteligencija mogu da vam pomognu oko pronalaženja posla
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bojan Babic
Izuzetno dobar članak ! Već 25 godina radim u IT sektoru i bio sam dosta skeptičan kada se pojavio AI, međutim vremenom sam ga "usvojio" kao tehnološko rešenje upravo kroz ChatGPT. Sada kada ga uveliko koristim on mi omogućava brži i efikasniji menadžment informacijama kao i precizne odgovore na kompleksna pitanja. Ne treba biti krut prema novim tehnologijama jer Srbija je zemlja koja se ubrzano razvija. Mišljenja sam da je to budućnost koja je već tu i da će novijim generacijama IT stručnjaka AI biti "desna ruka" kao i običnim ljudima u svakodnevnim poslovnim izazovima.
Podelite komentar
Слађана Точиловац Шаљић
Не разумем чему журба. Зашто мора одговор одмах, зашто све информације одмах, зашто све и сада. Карактеристика човека је промишљање, емоције, сагледавање. АИ можда у истој секунди пружи исправан одговор, али лош дугорочно гледано. АИ нема и не може да има визију. И пре бих се сложила са гувернером НБС да човек у свакој професији и уопште мора да остане главни фактор. АИ је алат који може да помогне и олакша многе процесе. Али управо оно што је креативно, инстиктивно и визионарско упућује на људски капацитет. Живот има свој ток и своје путеве. Свако људско биће такође. Нити је човек нити је живот скуп података. Подаци су црвено слово када је у питању анализа , статистика, пројекција. Али ко је могао да пре пандемије пројектује и разуме осећања људи , њихову жељу за преживљавањем такве ситуације , однос према затварањима, социјалну дистанцу , однос према вакцинацији и милион других чисто хуманих реакција. Нико. Просто човек је и као индивидуа и као део шире заједнице осетљиво биће. И та осетљивост је драгоцена. Из ње учимо. Ми нисмо програмирани тако да ни свет не може да функционише на такав начин. Ни школовање ни бизнис ни стваралаштво ни венчање. Тамо где АИ заиста унапређује процесе рада или повећава безбедност услуга има смисла и потребе да се примењује и користи. Али треба оставити слободан простор човеку за промишљање.
Podelite komentar