• 0
 ≫ 

Jednim klikom "iz fotelje": Za sada uvedeno 27 digitalizovanih postupaka za privrednike

 ≫ 

Trenutno je u procesu pojednostavljenja oko 350 postupaka

  • 0
Preporuka je da koristimo dostupne digitalne kanale

Foto: Shutterstock

Otvorena diskusija "Nove elektronske usluge za privredu" pružila je danas priliku privrednicima da, u razgovoru sa predstavnicima države, saznaju više o novih 27 potpuno digitalizovanih postupaka za izdavanje dozvola, licenci i saglasnosti koji su sada dostupni na portalu eUprava, u okviru programa ePapir.

Kako je saopšteno, digitalizacija postupaka za privredu pokrenuta je u okviru trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji, koji realizuju Međunarodna finansijska korporacija (IFC), članica Grupacije Svetske banke, Republički sekretarijat za javne politike i Kancelarija za IT i eUpravu Vlade Republike Srbije, uz finansijsku podršku Fonda za dobru upravu Ujedinjenog Kraljevstva i Britanske ambasade u Beogradu.

Direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike, Bojana Tošić, istakla je da je digitalizaciji prethodilo popisivanje 2.600 postupaka za privredu na republičkom nivou, i da je sa privredom predloženo pojednostavljenje čak 1.000 postupaka.

- Trenutno je u procesu pojednostavljenja oko 350 postupaka. Ovo je tek prvih 27 usluga koje sprovode Uprava za bilje i Ministarstvo finansija, a u naredna tri meseca biće dostupno još najmanje 70 elektronskih usluga za privredu iz nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova, Nacionalne službe za zapošljavanje, Ministarstva građevinarstva saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva zaštite životne sredine. Do kraja godine, biće ukupno oko 200 usluga - izjavila je ona.

Dodala je da će u prvom kvartalu ove godine biti omogućeno da svi privrednici mogu brzo i lako pronaći sve informacije o postupcima javne uprave na Portalu registra administrativnih postupaka, što će im olakšati i pojeftiniti postupanje i u svim nedigitalizovanim postupcima.

Zamenica ambasadorke Velike Britanije, Rebeka Fabrici, izjavila je da Srbija već dugi niz godina radi na digitalizaciji državne uprave.

digitalno digitalizacija buducnost

Foto: Pixabay

- To je odličan način da se omogući veći broj investicija u privatnom sektoru i eliminiše siva ekonomija. Nadam se da ćemo u narednom periodu videti nastavak digitalizacije i uključivanje i drugih institucija u ovaj sistem. Od 2015. godine, kada je Fond za dobru upravu došao u Srbiju, sproveli smo oko 60 projekata sa budžetom od preko 20 miliona funti. Među njima je najviše projekata koji se bave elektronskom upravom - poručila je ona.

Fabrici je istakla i da je protekla godina pokazala da je važno imati usluge koje se mogu ostvariti bez fizičkog kontakta, te da će Ujedinjeno Kraljevstvo nastaviti da pruža podršku ovakvim projektima i u budućnosti.

Regionalni menadžer Međunarodne finansijske korporacije za Centralnu i Jugoistočnu Evropu, Ari Naim, izjavio je da se do kraja marta ove godine očekuje čak 100 u potpunosti digitalizovanih procedura koje će i državi i privredi omogućiti značajne uštede u vremenu i novcu.

600 dozvola, saglasnosti i odobrenja biće pojednostavljeno

 

- Ove prednosti će naročito osetiti mikro, mala i srednja preduzeća koja čine 99,5 procenata svih kompanija, a za koje ove značajne uštede predstavljaju mogućnost za reinvestiranje i dalji rast. Dodatno, kao rezultat ovog projekta, očekuje se veći broj investicija, što posledično dovodi do novih radnih mesta i višeg standarda za građane Srbije, a to je naš krajnji cilj - rekao je Ari Naim.

Grafikon rasta, berza, ekonomija

Foto: Shutterstock

Cilj trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji je smanjenje administrativnog opterećenja za privredu kroz pojednostavljivanje 1.750 administrativnih postupaka, kao i omogućavanje elektronskog izdavanja 100 dozvola i uklanjanje praksi koje negativno utiču na razvoj konkurencije.

Projekat je deo reformskog projekta Vlade Srbije za pojednostavljenje administrativnih postupaka i regulative - ePapir, kojim je uključivanjem 85 organa i organizacija javne uprave do sada pojednostavljeno ili ukinuto više od 130 postupaka, i ostvarene su uštede za privredu u vrednosti većoj od 32 miliona evra na godišnjem nivou, navodi se u saopštenju.

U okviru programa će biti uspostavljen Registar administrativnih postupaka, kao i Portal ovog Registra koji će predstavljati jedinstveno mesto sa svim potrebnim informacijama za privrednike o svakom postupku koji sprovodi javna uprava.

Video: 5G expert on how technology will change the future

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>