• 34

Vraćanje puklih patika postalo nemoguća misija: Otkrivamo zašto vam ne daju reklamaciju

, Telegraf Biznis

Svaki put kada se kupcu odbije reklamacija na obuću, sledeći korak jeste da dokažu da oni nisu krivi za situaciju koja se dogodila, međutim, sada nemaju način

  • 34
butik patike, muškarac u kupovini, sportska odeca, obuca

Foto: Shutterstock

Kvalitet obuće postao je najveći potrošački problem u Srbiji, a kako saznajemo, on se još i produbio. Referentne laboratorije više neće da sarađuju sa fizičkim licima, pa je dokazivanje, a samim tim i reklamacija postalo - nemoguća misija na našem tržištu. 

Od ukupne robe koja se prodaje u Srbiji, obuća izgleda spada u najnekvalitetniju. Zbog lošeg kvaliteta, cipele i patike glavni su predmet većine reklamacija, ali tek pokoja primedba stigne i do suda, jer su često parnični troškovi skuplji od same robe.

Prilikom kupovine obuće, potrošači se vode teorijom "ono što je skupo to je i kvalitetno". Međutim, u praksi je potpuno drugačije, cena ne opravdava kvalitet i samim tim dolazi do velikog nezadovoljstva potrošača nakon svega nekoliko meseci od kupovine.

Istovremeno, onlajn trgovina je u Srbiji porasla za vreme epidemije, ali je porastao i broj žalbi građana. Tako, one sada zatrpavaju Udruženja za zaštitu potrošača, a rešenja jednostavno nema.

Svaki put kada se kupcu odbije reklamacija na obuću, sledeći korak jeeste da dokažu da oni nisu krivi za situaciju koja se dogodila, međutim, sada nemaju način.

- To jedino mogu putem nezavisne laboratorije da urade. Međutim, stručne laboratoije više ne sarađuju sa fizičkim licima, i analize mogu da rade samo sa pravnim licima. To znači da laboratorije rade testove isključivo na na novom proizvodu -kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS).

Marko Dragić, pravnik NOPS

Laboratorije rade testove isključivo na na novom proizvodu/Marko Dragić/Foto: Privatna arhiva/Ustupljen materijal

Prema njegovim rečima, na tom novom proizvodu ne može da se utvrdi ništa.

- Stručnjaci onda mogu samo vizuelnim zapažanjima da odrede da li postoji problem i da daju mišljenje koje ne znači ništa, odnosno nije obavezujuće. To jeste možda korak ka rešavanju problema, ali u praksi, nijedna reklamacija ne može da se reši - navodi naš sagovornik.

Državni organi pred ovakvim situacija uglavnom su nemi i praktično se prećutno dozvoljava trgovcima da nastave sa takvim načinom poslovanja, navodi Dragić, dodajući da se uporno provlači teza da idemo ka pravcu EU i usklađujemo Zakone sa EU, što u konkretnom slučaju nije istina.

Jedan od problema je u tome što ne postoje utvrđeni standardi prilikom uvoza, što znači da roba i nižeg kvaliteta može da se nađe u rafovima trgovaca.

- Javlja se  problem i kvaliteta, odnosno pravilnika, jer tako ulazi veći broj nekvalitne robe u zemlju. Nije moguće da samo jedna loboratorija vrši analizu tokom  uvoza,a onda i odlučuje o svakoj reklamaciji - navodi nam on.

Da li vam trgovci uvažavaju reklamaciju?

Glasajte

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    Pre dve godine u Buzz-u kupio najnovije patike 25000 za mesec dana ceo djon se odlepio na reklamaciju cekao 8 dana i odbijen uz obrazlozenje da sam ih nosio na kisi a bilo leto bez kapi kise i plus patike su bile za jesen i zimu, dzombaste i kao nepromocive, nikad vise tamo

    1
    0

    Podelite komentar

  • nixon

    Fashion Friends mi je vratio cipele posle 2 meseca , bez i jednog pogovora. Doduse , cim je prodavacica videla model , odmah je rekla nema problema ....tako da je mozda cela serija bila fals. U svakom slucaju , vrlo poslovno. Sa zadovoljstvom nisam uzeo novac , vec drugi proizvod uz doplatu.

    0
    0

    Podelite komentar

  • MS

    Ja sam upravo imao problem sa lancem prodavnica tehničke robe. Znam da nije tema ali da vas obavestim da vodite računa. Isti zakon važi i u ovom slučaju. Ne postoji državna inspekcija koja može da reši problem nas potrošača. Bukvalno smo u milost i nemilost prodavca. Od 2010 godine tržišna inspekcija više nema ingerecija na 99% pritužbi građana. Bukvalno mora da se utuži prodavac, a sad zamislite da tužite u Sudu za patike od 3000 ili pantalone od 2000 dinara. Niko to normalan neće da radi. Da plaća veštaka da ima dodatne troškove i stres. Ali koliko vidimo iz ovog članka i to sa veštacima su pokrili. Taj zakon jeste donet u vreme bivše vlasti ali i ova sad žmuri i ne želi da zaštiti nas potrošače takođe

    5
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke