Ivani su odbili reklamaciju za usisivač, jer nije imala kutiju: Da li je trgovac prekršio zakon?
Kako kaže, prvo iznenađenje je usledilo čim je pozvala radnju
Potrošači u Srbiji treba da znaju da ih zakon štiti od mnogih vrsta trgovačkih manipulacija i obmana, samo je pitanje stepena informisanosti. Nažalost, većina krene time da se bavi tek kada se suoči sa nekim problemom, odnosno kada dođe do nesporazuma sa "drugom stranom".
Ta druga strana je trgovac, bilo da kupujete onlajn ili fizičkim putem, a Telegraf Biznis se mnogo puta, iz više uglova, bavio temom zaštite potrošača.
Nedavno je obeležen i Svetski dan prava potrošača, kada nam je sagovornik bio Marko Dragić, pravni savetnik NOPS (Nacionalna organizacija potrošača Srbije), koji je govorio o tome da li se zaštita potrošača zaista i sprovodi, ili je samo mrtvo slovo na papiru?
Sve i da ste u manjini kada je reč o nekim konkretnim situacijama, treba da znate da se možete pozvati na zakon, ako su neke stavke njime regulisane.
Primera radi, početkom 2021. godine pisali smo o tome da prema novom Zakonu o zaštiti potrošača više neće biti potrebe za čuvanjem kutija proizvoda, često veoma kabastih, čija je jedina svrha bila zadržavanje prava na eventualnu reklamaciju.
Ipak, jedna naša sugrađanka je, uprkos novim regulativama, naišla na problem upravo zbog kutije - kada je probala da reklamira proizvod.
Naime, Ivana N. iz Beograda se pre neki dan našla u nesvakidašnjoj situaciji, kada je usisivač koji je kupila pre svega tri meseca prestao da radi.
- Nov usisivač, koji smo kupili u poznatoj radnji koja se bavi prodajom tehnike posle nepuna četiri meseca rešio je da otkaže poslušnost. Iznervirala sam se jer je plaćen oko 100 evra, iako je bio na sniženju, ali sam se tešila da je još u garanciji, i da neće biti problema - priča nam Ivana.
Ko je u pravu u ovom slučaju?
Kako kaže, prvo iznenađenje usledilo je čim je pozvala radnju.
- Dobro je što su mi rekli da usisivač mogu da odnesem u bilo koju od njihovih poslovnica, ali su mi onda saopštili da će u roku od 30 dana da mi jave da li će mi dati novi usisivač, da li će ovaj popraviti ili će mi vratiti novac - kaže naša sagovornica. Najgore iznenađenje je usledilo po odlasku u radnju, dodaje.
- Suprug je otišao da odnese usisivač, račun i garanciju, ali su nas odmah pitali gde je kutija od usisivača. Kada je suprug rekao da kutiju nismo sačuvali, rekli su da ne mogu da prime usisivač - kaže Ivana.
Kako bismo još jednom potvrdili norme novog zakona, pitali smo Dragića da nas uputi specifično u ovaj slučaj.
- Na osnovu Zakona o zaštiti potrošača, kutija nije obavezna kada potrošač reklamira proizvod. Ukoliko dođe do situacije da trgovac traži kutiju, potrošač može da uloži prigovor i pozove se na Zakon, ili da slučaj prijavi tržišnoj inspekciji, koja će u skladu sa novim Zakonom o zastiti potrošača, kazniti trgovca kroz prekršajni nalog - priča nam Marko Dragić.
Dakle, Ivana ima puno pravo da reklamira svoj proizvod, iako nema kutuju.
Video: Blago povećana potražnja za namirnicama, trgovci kažu da robe ima dovoljno
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Coas
Muka mi je vise od prevaranata na svim nivoima. Zasto je tesko biti posten i raditi posteno?
Podelite komentar
Godzilla sa Morave
Zamislite situaciju gde na primer kladionice imaju preko 1000 televizora,pa njima bi trebao magacin samo za kutije
Podelite komentar
Ivan
Trzisna inspekcija to resava. Oni jedva cekaju da izadju na teren da odalame nekoga po dzepu.
Podelite komentar