• 0

Bacanje hrane alarmantno: 40% "otpada" je jestivo, a Azija povećava trošak na čak 8 biliona dolara

Domaćinstva i trgovine prehrambenim proizvodima povećali su lani količinu bačene hrane, dok su proizvođači hrane, ketering kompanije i firme u delatnosti služenja hrane - smanjile ovu vrstu otpada

  • 0
bacanje hrane

Foto: Shutterstock

Bacanje hrane postao je alarmantan, gorući problem u svetu, posebno imajući u vidu koliko stanovništva gladuje, a koliko se namirnica baci u razvijenim zemljama, odnosno tamo gde su građani snabdeveni.

Nedavno smo pisali o tome da Srbi dnevno bace čak 2 miliona kilograma hrane, te da je u našoj zemlji 7% ljudi na ivici apsolutnog siromaštva.

S druge strane, prosečni stanovnik Slovenije bacio je lani 68 kilograma hrane, odnosno 1 kilogram više nego 2019. godine, od čega je 40 posto i dalje bilo jestivo.

Ukupna količina bačene hrane u Sloveniji iznosila je prošle godine 143.570 tona, što je za 2,0 posto više u odnosu na 2019, objavio je Zavod za statistiku.

Domaćinstva i trgovine prehrambenim proizvodima povećali su lani količinu bačene hrane, dok su proizvođači hrane, ketering kompanije i firme u delatnosti služenja hrane - smanjile ovu vrstu otpada.

Slovenačka domaćinstva su lani proizvela 52 procenta ukupnog otpada od hrane, ili 7,0 odsto više nego 2019, godine, a prodavnice hrane su generisale 11 posto ovog otpada, odnosno za 6% više nego godinu ranije.

Isto tako, azijske države su na dobrom putu da udvostruče troškove vezane za hranu do 2030. godine, na oko 8 biliona dolara, sa više od 1,5 biliona dolara ulaganja potrebnih da bi se održala potražnja.

Prema zajedničkim izveštajima investicionih kompanija PwC, Rabobank i Temasek, veliki deo povećanja potrošnje povezan je sa brzim rastom stanovništva u regionu, za koji se očekuje da će dosegnuti 4,5 milijardi ljudi u narednih devet godina.

hrana, jaja, povrće

Foto: Freepik

Promena potrošačkih navika je još jedan faktor koji doprinosi povećanoj potražnji, a ljudi u azijskom regionu, navodi se, sve više se okreću zdravoj hrani. Takođe, više žele da kupuju hranu putem interneta.

Sve ovo će neizbežno dovesti do toga da Azija za manje od jedne decenije postane najveće svetsko tržište hrane i pića. Prema podacima, Indija i jugoistočna Azija će najviše povećati potrošnju, međutim, Kina će zadržati svoju poziciju najvećeg tržišta u celini.

Video: Šta se više isplati ove jeseni? Spremati zimnicu kod kuće ili kupiti upakovane flaše i tegle

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>