Ovi vozovi su budućnost železnica: Počelo tesiranje lokomotiva na vodonik

Vreme čitanja: oko 1 min.

Voz razvija brzinu do 140 kilometara na čas i može da preveze do 120 ljudi u svoja dva putnička vagona

Foto: Pixabay

Ovog leta, prvi severnoamerički voz na vodonik počeo je da putuje kanadskim selima javlja Engadget.

Francuski putnički voz je kratkoročna demonstracija, koja traje do kraja septembra, a ima za cilj da izazove usvajanje u Kanadi i SAD.

- Mislim da je najvažnija stvar koja će iz toga proizaći svest i udobnost ljudi sa ovom tehnologijom - rekao je Robert Stasko, izvršni direktor Poslovnog saveta za vodonik u Ontariju.

U pitanju je dvoipočasovno putovanje, a voz razvija brzinu do 140 kilometara na čas i može da preveze do 120 ljudi u svoja dva putnička vagona.

Francuska kompanija Alstom, koja je napravila voz, rekla je da su njegove performanse ubrzanja i kočenja uporedive sa standardnim vozovima sa dizel motorom - samo bez emisija.

Isti model voza, Coradia iLint, već je imao probne vožnje u osam evropskih zemalja.

Alstom je počeo testiranje vozova 2018. godine i ima dodatne ugovore u Nemačkoj, Italiji i Francuskoj.

Kompanija je rekla da su evropski klijenti naručili 41 voz.

- Coradia iLint koristi oko 50 kilograma vodonika dnevno - rekao je glavni direktor dobavljača vodoničnog goriva, Serdž Harnois.

- Za isto putovanje standardni voz bi sagoreo oko 500 litara dizela.

Gore pomenuti voz jedino emituje vodenu paru tokom svog putovanja kao nusproizvod kombinovanja vodonika sa kiseonikom.

Dugoročni cilj je da ova turneja pomogne u promovisanju široko rasprostranjenog prihvatanja vozova na vodonik u različitim severnoameričkim regionima, što bi, ako bude uspelo, moglo više nego da nadoknadi ugljenični otisak njegovih dizel kamiona i putovanja preko Atlantika.

Kako smo ranije pisali, vozovi na vodonik testiraju se i u Japanu.

(Telegraf Biznis)