Marko je brzo shvatio šta je posao budućnosti u Srbiji - napravio je servis trotineta: Koliko su popravke?
Gume najčešće prve stradaju i moraju da se menjaju, a od ostalih kvarova često se pojavljuju problemi sa kočnicama, ručicama gasa, svetlom, displejom kontrolera...
Električni trotinet je postao globalni fenomen i sve popularnije prevozno sredstvo i u Srbiji. Svakog dana ih je sve više u saobraćaju, a kako raste broj trotineta servisiranje se vrlo brzo pojavilo kao novi biznis, koji je odlična poslovna ideja s obzirom da prodaja trotineta u Srbiji iz godine u godinu raste.
Marko Bojičić (26) iz Dublja, kod Bogatića, kupio je trotinet ubrzo kada se pojavio na našem tržištu, a pre tri meseca, kada je popravio trotinet koleginici sa posla, sinula mu je ideja da bi mogao da pokrene ozbiljniji posao.
- Koleginica me zamolila da zamenim gumu na njenom trotinetu. Imao sam samo dva šrafcigera u kući i uspeo sam, a već sutradan sam pomislio kako bi servis mogao da bude dodatni posao - priča Marko.
Kako sam sebi ne bio bio neozbiljan jer osim zamene gume, što je prvo uradio, na trotinetu mogu da se pojave i mnogi drugi, ozbiljniji kvarovi "skinuo" je šeme instalacija sa interneta, zainteresovano studirao kako rade, šta se kvari i kako se popravlja...
- Na društvenim mrežama sam u nekoliko grupa podelio svoja prva majstorska iskustva, ne sluteći da će se veliki broj ljudi obratiti sa zahtevima da mi pošalju svog ljubimca na popravku. Tako sam, sasvim slučajno "ušao u posao", ali mi dva šrafcigera više nisu bila dovoljna, a ništa više nisam imao, pa sam nabavio još alata i opreme - nastavlja Marko.
Za nepuna dva meseca servisirao je više od stotinu trotineta. Vlasnici iz bliže okoline su dolazili lično, a ostali iz cele Srbije, pa i Bosne i Hercegovine su prvo pisali i zvali telefontom pa ih slali brzom poštom.
Brzo je shvatio da je ovo posao budućnosti. Nije, kaže, ni slutio da će se baviti majstorskim poslom jer se školovao za veterinarskog tehničara, ali kako nije bio posla u struci već izvesno vreme radi u pogonu za proizvodnju sveća u rodnom selu.
Registrovao je preduzetničku radnju, kao dopunsku delatnost i nije gubio vreme već je odmah kontaktirao uvoznike nekoliko marki trotineta i dogovorio da bude ovlašćeni serviser za područje zapadne Srbije i istočne Bosne. Pokrenuo je i sopstveni sajt i e-prodavnicu za prodaju trotineta i rezervnih delova.
- Iskreno, nisam očekivao da će biti ovoliko posla. Još sam na početku, radim kod svoje kuće, pa ne plaćam kiriju nikome i nema drugih velikih troškova. Planiram da na proleće proširim posao, tako što bih uz servis otvorio i maloprodajni objekat i pored električnih trotineta prodavao i električne bicikle i monocikle - otkriva Marko planove.
Najjeftinija popravka je zamena guma novim, koja košta od 2 do 2,5 hiljade dinara, a za popravku elektronike i zamenu baterije treba izdvojiti nekoliko hiljada dinara. Gume najčešće prve stradaju i moraju da se menjaju, a od ostalih kvarova često se pojavljuju problemi sa kočnicama, ručicama gasa, svetlom, displejom kontrolera...
- Ima i zahteva da se trotinet modifikuje kako bi se povećala brzina. Uvek upozorim da je to rizik, a naravno i da više košta jer u tom slučaju mora da se menja konstrukcija trotineta. Svakome, nakon što pregledam trotinet, objasnim šta bi trebalo da se radi, koji delovi se menjaju i koliko će da košta. Nekada savetujem mušterije da se popravka ne isplati. Kada su na polovnom trotinetu koji u inostranstvu košta 40 evra oštećeni procesori na kontoleru tu leka nema - kaže Marko.
(Telegraf Biznis)