Pouzdan partner u procesu e-fiskalizacije

Svi korisnici eFiskal paketa, moći će neometano da koriste svoje uređaje

Foto: Nađa Subakov

Goran Stojadinović, Direktor za Platforme, Solucije i Nove proizvode u A1 Srbija za Telegraf.rs govori o procesu e-fiskalizacije

  •  Koliko će nova regulativa o e-fiskalizaciji unaprediti domaću ekonomiju, kakva su vaša očekivanja?

- Napredne tehnologije donose unapređenje u brojnim segmentima, pa je i ovo jedan važan korak u pravcu dalje digitalizacije našeg društva i privrede. Predviđa se i smanjenje operativnih troškova kao i olakšano poslovanje malih i srednjih preduzeća. Verujem da ćemo konkretnije uvide u efekte uvođenja e-fiskalizacije imati kada upotreba novog modela zaživi.

  • Kompanija A1 Srbija je ponudila poslovnim korisnicima novu uslugu eFiskal. Možete li nam reći nešto više o tome?

- Potrebe korisnika i zakonska regulativa su diktirale dijapazon ponude. Želeli smo da adresiramo potrebe različitih delatnosti, stoga i veći izbor rešenja. Frizerski saloni, dostavni servisi i trgovinske radnje se mogu osloniti na jedno rešnje, a restorani, hoteli i maloprodajni sektor na drugo. Mislili smo i na apoteke i trgovine kojima je, osim izdavanja računa, potrebna i obrada plaćanja platnim karticama. Uslužnim delatnostima u koje spadaju pekare, mesare, piljarnice i kiosci, olakšali smo praćenje prodaje i unosa artikala preko naše sertifikovane aplikacije, a za velike sisteme/lance pripremili smo rešenja koja omogućavaju kompleksnija prilagođavanja hardvera i softvera novom sistemu. Svesni smo da svaka delatnost i korisnik ima svoje specifičnosti, pa se trudimo da i podrška koju pružamo bude koliko je god moguće personalizovana. Korisnicima smo pre svega partner, na kog se mogu osloniti kako za segmentiranu ponudu, tako i za svu dodatnu podršku tokom instalacije i implementacije e-fiskalizacije, što će posebno značiti onima koji prvi put ulaze u sistem.

Foto: A1 Promo
  • Zašto je važno da se poslovni korisnici prebace na novi sistem i pre završetka tranzicionog perioda?

- Tranzicioni period će trajati do 30. aprila 2022. godine, ali je preporuka da korisnici već sada krenu sa pripremama, da bi imali dovoljno vremena da se upoznaju sa svim pojedinostima i odaberu rešenje koje im najbolje paše. Rezervacija je samo način da željeni uređaj stigne u roku koji je propisan. Mi smo naravno tu da im maksimalno olakšamo proces tranzicije na novi model. Sve neophodna uputstva mogu se pronaći na našoj web stranici posvećenoj e-fiskalizaciji, gde takodje, imaju mogućnost rezervacije rešenja čime se obezbeđuje da željeni uređaj stigne u roku koji je propisan. Tu su i brojne korisne informacije, kao i linkovi putem kojih se poreski obveznici mogu prijaviti za implementaciju novog modela. Mogu nam se obratiti za svaku pomoć i podršku kako tokom procesa tranzicije, tako i kasnije kada krenu sa upotrebom rešenja.

  • Na koji način je obezbeđena zaštita podataka u okviru modela e-fiskalizacije?

- Privatnost i bezbednost podataka su, za nas kao operatora, od najveće važnosti. Novi model e-fiskalizacije neće biti izuzetak u tom smislu. Konkretno, rešenje obuhvata sertifikovanu aplikaciju, putem koje se svi računi automatski šalju poreskoj upravi na Sistem upravljanja fiskalizacijom (SUF), tako da je bezbednosni rizik sveden na minimum. Pošto je ostvarena direktna konekcija Poreske uprave i poreskog obveznika, nema bojazni da će iko drugi, osim nadležnih, imati uvid u podatke. Poreska uprava dodatno isporučuje i Bezbednosni element (BE), odnosno smart karticu koja sadrži podatke o vašoj firmi, adresi, lokaciji fiskalne kase i elektronski potpis korisnika. Samim tim, nova tehnologija sada nudi sigurnije metode za obavljanje transakcija i omogućava preduzetnicima veću fleksibilost u obavljanju svakodnevnog poslovanja.

  • Nova fiskalizacija će sigurno uticati na povećanje internet saobraćaja. Kako će se to odraziti na svakodnevno korišćenje e-fiskal modela?

- Svi korisnici eFiskal paketa, moći će neometano da koriste svoje uređaje. Ove godine smo sproveli značajna unapređenja na mrežnoj infrastrukturi, proširili kapacitete 4G mreže i još više unapredili data servise. Izgradili smo više od 130 novih baznih stanica i pripremilii infrastrukturu koja će podržati povećanje internet saobraćaja, ali i nove tehnologije koje očekujemo. Potzvrda kvaliteta došla je i kroz međunarodno priznanje kompanije Ookla®, globalnog lidera u praćenju performansi mobilnih i širokopojasnih mreža koja je ujedno i tvorac čuvene aplikacije Speedtest®. Njihova komparativna analiza pokazala je da A1 Srbija ima najbržu mobilnu mrežu u Srbiji u 2021. Osim toga godišnja merenja Regulatorne agencije za elektronske komunikacije (RATEL), pokazala su da smo drugi najbolji operator u Srbiji.

(Telegraf.rs/PR)