Gde su danas bivši radnici Fijata: Rade kao metalo - brusači, CNC operateri

Bivši Fijatovi radnici se zapošljavaju kao metalo-brusači, metalo-glodači, CNC operateri, kao i na drugim poslovima

Foto: Shutterstock

Više od 100 bivših radnika Fijata se od letos zaposlilo u drugim kompanijama u Kragujevcu, Čačku i Kraljevu, rekli su, na osnovu svojih procena u Gradskom veću Saveza samostalnih sindikata Kragujevca (SSSK).

Predsednik SSSK i prvi čovek sindikata fabrika Fijat Krajsler automobili (FCA) u Kragujevcu Saša Đorđević je rekao da se „dobar deo radnika već snašao“.

On je procenio da oko 30 odsto radnika koji su proglašeni za tehnološki višak sada ima neki drugi posao, kroz zvanično zapošljavanje ili neki drugi vid radnog angažovanja.

Đorđević je naveo da su do sada bivši radnici pronašli posao isključivo zahvaljujući ličnom angažovanju i da nije bilo „državne pomoći“ koja je za novo zapošljavanje bila dogovorena letos u pregovorima sa zvaničnicima.

On je kazao da se dosta bivših Fijatovih radnika zaposlilo u kompaniji „Forverk“ u Čačku, a otišli su da rade i u „Janfeng“, „Vaker Nojson“, kao i „Simens“ u Kragujevcu ili u „Leoni“ u Kraljevu.

Đorđević je istakao i da mu je poznato da je više od 30 bivših Fijatovih radnika bilo zainteresovano i za rad u kompaniji „Zastava Tervo“ u Kragujevcu.

On nema potvrdu da li se i koliko njih tu i zaposlilo navodeći da „Zastava Tervo“ posle razgovora izabrane kandidate poziva najpre na probni rad.

Prema rečima Đorđevića, bivši Fijatovi radnici se zapošljavaju kao metalo-brusači, metalo-glodači, CNC operateri, kao i na drugim poslovima.

Foto: Fiat

On je naveo da se neki od njih nisu ni prijavljivali na evidenciju NSZ budući da su odmah po uzimanju otpremnina nastavili da rade „dopunske“ poslove koje su ranije imali.

Đorđević je ocenio da je ženama teže da nađu novi posao, pa sindikat namerava da u budućim razgovorima u Vladi Srbije posebno istakne pomoć u njihovom zapošljavanju.

U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija je posle realizacije socijalnog programa ostalo da radi oko 500 radnika.

Đorđević je rekao da su od dolaska s kolektivnog godišnjeg odmora 22. avgusta radnici redovno angažovani i nije bilo ni dana plaćenog odsustva.

Proizvodnja automobila je prekinuta, pa radnici rade na poslovima raščišćavanja hala za instaliranje nove opreme za proizvođu električnog vozila koja je najavljena za 2024. godinu, o čemu je Telegraf Biznis ranije pisao. 

(Telegraf Biznis/Nebojša Amanivić)