Stiže nam novi, 2D bar-kod: Skeniranjem više nećemo videti samo cenu, nego sve o proizodu
Plan je da se do 2027. godine prihvataju samo novi bar-kodovi
Poznati bar-kod, niz linija i brojeva koji krasi svaki proizvod već pola veka, uskoro će biti zamenjen nešto "mišićavijim" naslednikom koji sadrži znatno iše informacija o proizvodu.
Novi "2D" bar-kod otključaće široku lepezu potencijalnih novih informacija važnih za potrošače, a uvešće i revoluciju u pravljenju inventara, što je važno za prodavce.
Skeniranjem ovog bar-koda moći ćemo da dobijemo informaciju gde je neki proizvod uzgajan, u kojoj fabrici je nešto sašiveno, uputstv za korišćenje, kao i prakse održivg razvoja koje kompanija koja ga je napravila koristi, ili ne u svom poslovanju.
Tehnologija će na ovaj način da nam poboljša bezbednost proizvoda, da nam pruži veću transparentnost po pitanju negovog porekla i da nam olakša živote dajući nam korisne sugestije vezane za korišćenje određenog proizvoda.
Prodavnice će moći da reaguju istog trenutka na povlačenje proizvoda i da ga sklone sa rafova, a lakše će moći i da označe namirnice kojima ističe rok trajanja, a potrošči će dobili jednim klikom informacije o namirnici, recepte u kojima može da se iskoristi, kao i informacije kako proizvod reiklirati.
Kao do projekta "Svitanje 2027", maloprodaja prelazi sa tradicionalnog bar-koda sa 12 cifara raspoređenih u pravougaonik sa linijama na dvodimenzionalnu verziju. Plan je da se do 2027. godine prihvataju samo novi bar-kodovi.
Proizvodi će i dalje da se skeniraju na kasi, kao i do sada, ali će skeniranje da otvori mnogo više mogućnosti, poput lojalti bodova, igara i kupona sa popustima.
Puma je prva kompanija koja će koristiti ovakav bar-kod u svojim prodavnicama u SAD, piše portal Axios. Kod na njemu će voditi potrošače do informacija o održivom razvoju, kao i o materijalima od kojih se prave patike. Slični bar-kodovi već se koriste u Australji i na Novom Zelandu kao dokumenti u kojima se nalaze informacije o svežini mesa i proizvoda od mesa.
Vrlo brzo možemo da očekujemo da ih vidimo uz tradicionalne bar-kodove stvorene krajem sedamdesetih godina prošlog veka, dok ih jednog dana u bliskoj budućnosti potpuno ne zamene.
(Telegraf Biznis)