Koja su vaša prava ako dođe do uvećanja cena usluga usred ugovora? Advokat pojašnjava za Telegraf Biznis

Vreme čitanja: oko 2 min.

Da li imate pravo na raskid ugovora u tom slučaju?

Foto-Ilusrtracija: Shutterstock, A. Nalbantjan

Promena cene kada su usluge u pitanju nije nesvakidašnje, te to nikoga više ne iznenađuje, ali šta se dešava kada se cena poveća dok ugovor još uvek traje? Na koji način su potrošači zaštićeni i šta im je činiti, Telegraf Biznis je proverio sa advokaticom Sonjom Pekić iz istoimene advokatske kancelarije.

Obaveštenje potrošača o promeni

Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je trgovac dužan da potrošača obavesti o promeni cena najkasnije 30 dana pre početka primene

promenjenih cena, a samo u slučaju da lično obaveštavanje potrošača nije moguće, trgovac može da obavesti potrošače javno pojašnjava advokatica za Telegraf.

Ovo se odnosi na usluge od opšteg ekonomskog interesa, na primer elektronskih komunikacionih usluga, usluga iz oblasti energetike, snabdevanja vodom za piće, i slično...

Koja su vaša prava ako dođe do uvećanja?

Potrošač ima pravo da raskine ugovor o pružanju usluga od opšteg ekonomskog interesa ako nije saglasan sa promenom cene, odnosno tarife, poručuje advokatica Pekić.- Takođe, Zakon o obligacionim odnosima nudi rešenje u slučaju promenjenih okolnosti Ugovora, i propisuje da ako posle zaključenja ugovora nastupe okolnosti koje otežavaju ispunjenje obaveze jedne strane, u toj meri da je očigledno da ugovor više ne odgovara očekivanjima ugovornih strana i da bi po opštem mišljenju bilo nepravično održati ga na snazi takav kakav je, strana kojoj je otežano ispunjenje obaveze, može zahtevati da se ugovor raskine. Događaj zbog koga se može zahtevati raskid ugovora zbog promenjenih okolnosti mora nastupiti posle zaključenja ugovora - dodatno pojašnjavaju iz advokatske kancelarije Pekić.

Šta se dešava ukoliko potrošač nije obavešten na vreme?

U slučaju da ste o uvećanju saznali tek na osnovu sledećeg računa, imate pravo da pokrenete potrošački spor pred sudom ili da potrošački spor pokušate da rešite vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova.

- U slučaju kršenja Zakona o zaštiti potrošača ( na primer trgovac nije obavestio potrošača o promeni cena najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena), potrošač može da pokrene potrošački spor pred sudom, ili da potrošački spor pokuša da reši vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova, a to znači dostavljanjem predloga za vansudsko rešavanje potrošačkog spora Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije, koje će proslediti predlog telu za vansudsko rešavanje potrošačkog spora - zaključuje advokatica za Telegraf Biznis.

(Telegraf Biznis)