WhatsApp će morati da nam naplati to što je besplatan: Vreme je za novi trik Fejsbuka i Zakerberga
Fejsbuk ulaže u čitanje naših poruka, i jasno je da je to budućnost
Voc ap (WhatsApp) sada praktično ne zarađuje, ali Mark Zakerberg planira to da promeni.
Pre nekoliko dana, Fejsbuk je objavio da je kupio softver za korisničke usluge za koje većina ljudi nikada nije čula. Ugovor sa novim poslovnim partnerom vredan je više od milijardu dolara.
Iako je to bila treća najveća akvizicija u istoriji Fejsbuka, vredna nešto više nego što je plaćeno za Instagram 2012. godine, posao je dobio vrlo malo pažnje. U Vašingtonu, gde regulatori aktivno sprovode anti monopolske istrage protiv Fejsbuka, a političari osuđuju skoro svaki potez kompanije, kupovina firme Kustomer tek sada privlači komentare.
Preuzimanje Kustomera je poslednja u nizu skupih povezanih sa kupovinom Voc apa za 19 milijardi dolara 2014. Ranije ove godine investirali su u Jibbigo, indijski internet gigant sa kojim Voc ap planira da se udruži u trgovini. Iako nije akvizicija, investicija u Jio u iznosu od 5,7 milijardi dolara bila je drugi najveći finansijski posao kompanije Fejsbuk ikada. Zajedno uzeti u obzir, potezi predstavljaju ulaganje u privatne poruke od oko 26 milijardi dolara. ⠀
Facebook je pod lupom zbog svog uticaja na američku politiku i velike uloge u ekonomiji. Takođe se očekuje da će se svakog dana suočiti sa saveznom tužbom za zaštitu konkurencije. Zvaničnici su bili usredsređeni na njegovu naviku sticanja manjih kompanija da bi se suočili sa konkurentnim pretnjama, a neke istrage su se dotakle i dogovora sa Voc apom, najvećom svetskom uslugom za razmenu poruka, sa više od 2 milijarde korisnika mesečno. Iako aplikacija sada zarađuje relativno malo novca, Fejsbuk vidi privatne poruke kao temelj za svoj sledeći veliki posao, predstavljajući joj jedan od najvećih izazova čak i ako savezna tužba ne komplikuje stvari.
Za Fejsbuk, kompaniju koja 99% prihoda ostvaruje od oglašavanja, Voc ap predstavlja šansu da diverzifikuje svoje poslovanje i zaštiti se od svojim osnovnim aplikacijama za društvene mreže. Na kraju, Fejsbuk veruje, da može da kontroliše celokupnu razmenu između brenda i kupca, počev od oglasa na samom Fejsbuku ili Instagramu i dovodeći do interakcije ili prodaje proizvoda na Voc apu ili Mesendžeru.
Početkom 2019. godine, Zakerberg je napisao post na blogu od 3.200 reči u kome je izneo strategiju kako bi svi drugi Fejsbuk proizvodi više ličili na Voc ap.
- Verujem da će se budućnost komunikacije sve više preusmeriti na privatne, šifrovane usluge - napisao je tada. - Ovo je budućnost za koju se nadam da ćemo joj pomoći da je ostvarimo - rekao je.
(Telegraf Biznis)