Posetili smo Digitalni grad i poželeli tu da radimo: Roboti testiraju telefone, a zaposleni prave svoje firme
Izložbe naglašavaju ulogu Samsunga u oblikovanju elektronske industrije i njegov doprinos tehnološkom napretku
U Seulu, domovini Samsunga postoji čitav jedan grad - Digitalni grad i kao što i sam njegov naziv kaže posvećen je inovacijama pre svega ove kompanije.
Dok smo se bližili ovom kvartu, nismo zamišljali da je to zaista grad u gradu. Ima svoje zgrade, bolnicu, banke, teretane, restorane, pa čak i kišobrane koji mogu besplatno da se uzmu ukoliko iznenadi kiša... Jedino što je sve to namenjeno radnicima koji tu rade, a zaposleno je njih više od 65.000, a njih vozi više od 500 autobusa dnevno.
Samsung je kreirao ovaj Digitalni za pre svega prve testove svojih proizvoda. Između ostalog, dizajniraju se Galaxy telefoni, a tu je i nastao prvi koncept zakrivljenog ekrana.
Radnici ovde po prvi put isprobavaju i testiraju sve novotarije. Imaju ceo odeljak namenjen za testiranje uređaja gde su umesto ljudi roboti koji testiraju izdržljivost telefona, savitljivost kućišta...
Popularan je Butt robot koji ima zadatak da sedne na telefon kako bi se uverili da se telefon neće saviti.
U sedištu ove kompanije imali smo priliku da obiđemo i muzej koji govori o istoriji elektronske industrije Južne Koreje. Mogli smo da se uverimo na licu mesta i putujemo kroz godine tehnoloških dostignuća i inovacija od osnivanja Samsunga davne 1969. godine.
Tamo možete sve videti na jednom mestu - od potrošačke elektronike kao što su televizori, mobilni telefoni i kućni aparati do poluprovodnika, ekrana...
Uspeli smo da zavirimo u različite multimedijalne displeje, interaktivne izložbe i impresivne instalacije koje pružaju zanimljivo i informativno iskustvo za posetioce.
Izložbe naglašavaju ulogu Samsunga u oblikovanju elektronske industrije i njegov doprinos tehnološkom napretku tokom godina.
Ovaj tehnološki gigant ne izdavaja se samo po inovacijama. Posebnu poslovnu kulturu dele nesebično. Kako su nam ispričali predstavnici na licu mesta, podstiču svoje zaposlene da predstavljaju i započnu sopstvene poslovne ideje.
Kao deo svoje kreativne korporativne kulture, uveli su kreativnu laboratoriju pod nazivom C-Lab i time inspirišu zaposlene da izlažu inovativne poslovne ideje.
Na taj način zaposleni mogu da pretvore svoje ideje u pravi biznis i samostalno upravljaju njima, dok matična kompanija obezbeđuje sredstva i konsalting.
Posebno nam je bilo zanimljivo što kompanija onima koji pokrenu startap a koji odluče da se kasnije vrate daje tri godine za odluku.
Posetili smo i specifičnu eXperience Home. Ova kuća sa digitalnom tematikom oponaša održivu pametnu kuću zasnovanu na tehnologiji koju posetioci mogu da iskuse.
Na kraju, probali smo i razne đakonije koje se služe u restoranu za zaspolene. Radnici svakog dana na pametnom ekranu mogu da pogledaju šta je u ponudi tog dana. Poseduju i kafeterije u kompleksu.
(V.B.)