Uspon i pad "Viktorija's sikreta": Ko je i kako ugrozio najčuveniji brend donjeg veša
Još od početka devedesetih "Viktorija's sikret" je jedan od najpoznatijih i najzapaženijih brendova. Ipak, ne ide baš sve u pravcu u kom se očekuje
Kada čujete da neko pomene "Viktorija's sikret", prvo što vam padne na pamet jesu verovatne prelepe manekenke, popularni "anđeli" i raskošne revije. U Americi je teško da ćete naći osobu koja na neki način nije bila u nekom dodiru sa ovim proizvođačem donjeg rublja i kupaćih kostima.
Još od početka devedesetih "Viktorija's sikret" je jedan od najpoznatijih i najzapaženijih brendova. Ipak, ne ide baš sve u pravcu u kom se očekuje.
"Viktorija's sikret" je na svoj način objasnila svetu kako biti seksi i šta seksipil u današnje vreme znači. U doba svog vrhunca kompanija je imala najveću prodaju i postala je poznata širom sveta.
Vremena su se, međutim, promenila. Prodaja je opala, a kupci se žale da je opao i kvalitet robe.
Takođe, popularni brend odbija da se pridruži pokretu #MeToo koji brani prava žena, a nakon što je svetlost dana ugledao i skandal povezan sa milijarderom Džefrijem Epstajnom, brend se našao pred novim izazovima. Epstajn je navodno pokušao da se meša u poslove "Viktorija's sikreta".
USPOD I PAD BRENDA
"Viktorija's sikret" osnovao je američki biznismen Roj Rejmond 1977. godine. Bio je inspirisan neprijatnom posetom prodavnici u kojoj je želeo da kupi donje rublje svojoj supruzi. Stoga je rešio da napravi mesto u kom će se i muškarci osećati prijatno da obave takvu kupovinu.
Brendu je dao ime po viktorijanskoj eri u Engleskoj, želeo je da donjim vešom dočara prefinjenost ovog perioda.
Do 1982. godine, kompanija je zarađivala oko 4 milijarde dolara godišnje, ali je prema nekim izveštajima zapravo u tom periodu bila pred bankrotom. Na scenu je međutim uleteo Les Veksner.
Veksner je već bio poznato ime u svetu mode, te je kupio šest prodavnica "Viktorija's sikret".
Do početka devedesetih, "Viktorija's sikret" je postao najveći brend donjeg veša u SAD, sa 350 prodavnica širom zemlje i godišnjom prodajom koja je iznosila milijardu dolara.
Svoj imidž brend je gradio tokom godina, a 1995. rodila se popularna modna revija koja je postala i simbol ovog brenda. Za njih je tada bio zadužen Ed Razek koji je ujedno zaslužan i za karijere Žizel Bindšen, Tajre Benks i Hajdi Klum.
Trenutak preokreta je bila i 1999. godina kada je jedna revija emitovana na internetu. Čak preko milion i po ljudi je pokušalo da prati događaj uživo i sajt je pao.
"Anđeli" su dolazili, revije su se ređali, a svet je brujao o prelepim modelima sa krilima.
Brazilka Žizel Bindšen je 2000. godine na reviji ponela najskuplji komad donjeg veša - dijamantski grudnjak vredan 15 miliona dolara.
"Viktorija's sikret" dobio je novi direktoru 2006. godine, Šaren Džaster Tarni, a za devet godina koliko je bila na položaju prodaja je porasla za 70 odsto. Odstupila je 2016. i izvršna direktorka je postala Džan Singer.
U periodu od 2015. do 2018. prodaja je počela da opada. Na tržištu su se pojavili mnogi brendovi, a kupci su se žalili da je opao kvalitet.
Potom se dogodio skandal u novembru prošle godine kada je Razak imao neke kontroverzne komentare o transrodnim osobama i plus-sajz modelima, zbog njih je Singerova morala da podnese ostavku.
Nju je zamenio Džon Mehas, ipak iako beleži neke uspehe na tržištu, kompaniju prate brojne kontroverze danas, a neki kritikuju brend jer ne uzima u obzir različitosti, misleći na ženska tela.
Najnoviji pozitivan potez je angažovanje transrodnog modela Valentine Sampaio.
I dok postoje neke pozitivne promene, direktor Veksnera sada povezuju sa kontroverznim Džefrijem Epstajnom, koji je izvršio samoubistvo u zatvoru gde je bio zbog optužbi za podvođenje maloletnica. Neke Epstajnove žrtve navele su da Epstajn koristio veze u "Viktorija's sikret" kako bi ih naterao na seksualni čin.
(Telegraf Biznis)