Od Belog dvora do najvećeg svetskog brenda hrane i pića: Milica je među najboljim mladim menadžerima u Srbiji
U razgovoru za Telegraf Biznis, Milica otkriva i izazove u poslu sa kojim se susretala, ali i kako nas poslovne promene menjaju kao ljude
Više od deceniju i po tradicionalno u decembru se bira najbolji menadžer u Srbiji. Ove godine, u kategoriji mladi menadžer godine (do 35) godine, nominovna je Milica Milanović, corporate affairs Manager u kompaniji Nestle Adriatic.
Ona je jedna od finalista za SAM godišnju nagradu. Doprinos Milice Milanović u sprovođenju i vidljivosti društveno odgovornih aktivnosti kompanije Nestle je značajan ne samo iz ugla matične kompanije već i celokupne industrije.
Snažno pokrivene teme kroz različite formate i tehnike su održivo poslovanje sa naglaskom na cirkularnu ekonomiju, donacije hrane ugroženim grupama, podrška domaćim dobavljačima kroz regenerativnu poljoprivredu, renovacija proizvoda i pakovanja, širenje svesti o važnosti zdravog života i fizičke aktivnosti kod dece, zapošljavanje mladih i slično, piše u obrazloženju.
Mi smo sa Milicom razgovarali o tome kako je tekao njen put do uspeha. U razgovoru za Telegraf Biznis, Milica otkriva i izazove u poslu sa kojim se susretala, ali i kako nas poslovne promene menjaju kao ljude. Osvrnula se i na činjenicu da je jedina žena koja je nominovana u kategoriji.
- Radili ste u različitim industrijama i poslovnim okruženjima, dok ste danas u kompaniji Nestle, čiji su proizvodi deo naše svakodnevnice, šta je najbolje što nosite iz tog iskustva?
- Upravo ta prepoznatljivost i poverenje u Nestlé brend su ono što čini moj posao takvim da svakodnevno uživam u njemu. Poverenje publike i potrošača je veoma značajno za svaku kompaniju, a kada ga gradite tako što činite dobro za ovu zajednicu, a tu posebno mislim na pomoć ugroženim grupama širom Srbije, tada znate da ste na pravom putu.
Sa svakog od prethodnih poslova nosim različita iskustva i svako je bilo primenljivo na narednim pozicijama.
- Kako je tekao vaš poslovni put?
- Iako obožavam da pišem i diplomirala sam novinarstvo na Fakultetu političkih nauka, u novinama se nisam zadržala predugo već sam otkrila odnose s javnošću i tu se pronašla i ostala. Najšire iskustvo stekla sam u PR agenciji Represent Communications, odakle sam iskoračila u korporativni sektor, na poziciju PR specijaliste u banci Intesa.
Nakon banke postajem šef PR-a i protokola Belog dvora i kraljevske porodice, i to je posao koji mi je doneo ogromno iskustvo i kontakte, kako lokalne tako i globalne, a profesionalno značajno osnažio.
Ipak, poželela sam da se oprobam u nekoj od velikih međunarodnih korporacija i tako se desio Nestlé – najveći svetski proizvođač hrane i pića, brend koji volim i u koji verujem.
- Koliko poslovne promene menjaju i nas kao ljude?
- Menjaju nas pomalo, ali konstantno. Uporedo sa poslovnim promenama mi stičemo iskustva koja revidiraju naše stavove, upoznajemo različite tipove ljudi, prolazimo kroz dobre i loše situacije, gradimo samopouzdanje i sazrevamo kao ličnosti.
- Sa kojim izazovima ste se susretali na tom putu kao žena u biznisu?
- Dešavalo se da sam morala da radim sa ljudima koji imaju predrasude prema ženama, u smislu potcenjivanja mogućnosti i rezultata i pre ikakvog iskustva i saradnje. Iako su takve situacije izazovne i ne tako prijatne, mnogo bolji osećaj vam pruža trenutak kada promenite nečije mišljenje upravo odgovornošću, upornošću i vanrednim rezultatima.
- U čemu vidite najveći značaj u nominaciji za mladog menadžera godine, ali i ako osvojite tu titulu?
- Ova nominacija je za mene značajna jer je potvrda mojih zalaganja i svojevrsno priznanje za trud i rezultate u menjanju društva na bolje, a to vidim kao suštinu svog posla.
Ujedno je i potvrda da sam se odlučila za pravu kompaniju za sebe – onu koja mi je omogućila da se razvijam i ispoljim svoje ideje i aspiracije. Osvojiti titulu bi svakako bila privilegija, ali konkurencija je veoma jaka i ja nas sve troje već smatram pobednicima.
- Jedina ste žena koja je nominovana, na koji način bismo mogli da pobošljamo tu cifru za narednu godinu?
- Samo je potrebno na trenutak se odvojiti od zvučnih imena, zagrebati ispod površine i otkriti mnogo koleginica koje rade značajne stvari – ne samo za svoj biznis već i za zajednicu u kojoj posluju.
(Telegraf Biznis)