Niko neće da radi ovaj posao u Evropi, ali ih zato "mami" Bliski istok: Plaćaju ih "suvim zlatom"
Na nivou Evropske unije fali od 700 do 1.000 kontrolora leta
Teška i dugotrajna obuka, nefleksibilno radno vreme i bolje prilike na tržištu rada glavni su razlozi zašto mladi ređe biraju zanimanje kontrolora leta prenosi Poslovni.hr.
Posebno pogođena je Evropa. Kako prenosi hrvatski list kontrolori leta na našem kontinentu znatno su stariji od kolega na drugim kontinentima, odnosno ljude koji poslednjih godina odlaze u penziju više nema ko da zameni.
Potpredsednik Međunarodne federacije kontrolora leta Frederik Delau rekao je za Politico da na nivou Evropske unije fali od 700 do 1.000 kontrolora leta.
Kako dalje piše list, većina odustane kada vide da će dve do tri godine provesti na specijalističkoj obuci. Takođe, svi koji žele da budu kontrolori moraju da zadovolje stroge kriterijume.
Pre svega da budu zdravi, sa odličnim vidom i sluhom, te odličnim znanjem engleskog jezika i matematike. Dodatno, ne smeju biti stariji od 27 godina i moraju imati fakultetsku diplomu.
- Ne možemo tražiti od ljudi da rade 12 sati, šest ili sedam dana u nedelji, bez rizika da se dogodi neki propust. Ovog leta očekuje se rekordan zračni promet, a veliki deo zračnog prostora evropskog kontinenta je zatvoren zbog situacije u Ukrajini - dodaje Deleau.
Još jedan od problema je i taj što se na tržištu Bliskog istoka kontrolori leta plaćaju značajno više u odnosu na Evropu.
Katar, Saudijska Arabija i Ujedinjeni Arapski Emirati plaćaju "suvim zlatom" i mame bogatim "paketima preseljenja".
Kako stvari stoje, ukoliko Evropa planira da dođe do mlade radne snage, moraće da "popusti" kriterijume, a jedan od tih popuštanja je definitivno ukidanje neophodne fakultetske diplome prenosi Poslovni.hr.
(Telegraf Biznis)