Šta preduzetnici mogu da nauče od najpopularnije lutke na svetu? "Barbi je inspiracija"
Možda je najveći uspeh Barbi tokom protekle 64 godine bio da bude uzor za poslovna dostignuća
"Cela moja filozofija Barbi je bila da kroz lutku devojčica može da bude sve što poželi. Barbi je uvek predstavljala činjenicu da žena ima izbor", napisala je u svojim memoarima iz 1994. godine kreatorka prepoznatljive lutke, Rut Hendler.
Zaista, tokom decenija postojanja, Barbi je bila i stjuardesa, medicinska sestra, astronaut, ali i poslovna direktorka... U 21. veku Barbi je postala preduzetnica i evo šta drugi mogu da nauče od nje.
Inspiracija je
Barbi dolazi iz malog grada u Viskonsinu, koja se pretvorila u svetsku zvezdu. Pokazuje nam da ne postoje granice u onome šta žene mogu da postignu. Počela je kao modna ikona, a potom se ostvarila i u karijeri astronauta, hirurga ali i preduzetnice piše Forbes.
Ona je tehnički potkovana
Ne samo da Barbi ima iskustva u programiranju i kreiranju video igrica,nego i njen Jutjub kanal ima više od 20 miliona pretpaltnika.
Takođe ima snažno medijsko prisustvo sa 3.4 miliona pratioca na Instagramu. Barbi aplikacije u proseku imaju više od 7 miliona aktivnih korisnika mesečno.
Podržava različitost
Prema Mattel-u, Barbi je najraznovrsnija linija lutaka. Tokom 1980-ih puštene su crne i latinoameričke lutke. Sada idu i korak dalje, pa tako postoje Barbi sa različitim tipovima tela, sa 35 nijansi kože i preko 90 frizura. Nedavno su predstavljene i lutke koje imaju fizičke nedostatke.
Možda je najveći uspeh Barbi tokom protekle 64 godine bio da bude uzor za poslovna dostignuća. Kako je ona rasla, tako su rasle i mogućnosti za karijeru i preduzetništvo za žene.
Kakvo je stanje na tržištu?
Prema podacima, koji su predstavljeni prošle godine u NALED-u, samo 31 odsto žena su preduzetnice i osnivačice privrednih društava, dok je samo 14 posto žena starosti između 14 i 64 godine samostalno zaposleno, u odnosu na 25 posto muškaraca.
(Telegraf Biznis)