Počinje gradnja metroa ali i podzemnih garaža - šta ako se "sudare"
Nova čvorišta će biti pravi "mini centri"
Beograđani imaju dva problema, bar dva oko koga su najsaglasniji - saobraćajna gužva i parking. Nedavno smo pisali o tome šta je prava istina o jednom od najvećih problema prestonice, kada smo pominjali i gradnju budućih podzemnih javnih garaža.
Da li ste se nekada zapitali da li javne garaže prate liniju metroa? Da li postoji mogućnost da "smetaju" jedno drugom?
- Biće poklapanja javnih garaža i linija metra, tačnije stanica metroa. Konkretno, jedna takva je garaža na mestu današnjeg "Staklenca". Umesto "Staklenca" predviđen je objekat kulture, ispod njega će biti javna garaža, a ispod javne garaže biće metro stanica - rekao je za Telegraf Biznis glavni urbanista Marko Stojčić.
Prema njegovim rečima, i projekat "Beograd na vodi" svakako će biti čvorište metro stanice.
- Ne zbog samog Beograda na vodi, već zbog toga što je tamo geografski centar grada i susreću se linije jedan i dva, a kasnije i linija tri metroa će prolaziti u blizini. Takođe, tu će se nalaziti i javna garaža - rekao nam je on.
Stojčić navodi da će, na svakom mestu gde je čvorište biti i mini centar, gde će biti i komercijalni sadržaji i oni javnih namena.
- Ti sadržaji su potrebni kako Grad Beograd ne bi bio centralizovan i da bi svaki građanin Beograda svaku potrebu mogao da zadvolji u neposrednom okruženju. Trasa metroa se ne planira gde su već izgrađena naselja nego i tamo gde se planira urbanizacija - navodi gradski urbanista.
Ističe da u tom smislu, izgradnja budućih podzemnih javnih garaža svakako neće smetati metrou, i da je to štaviše i poželjno.
(Telegraf Biznis/V.B.)