Jedno beogradsko naselje procvetaće zbog metroa: "Ono što je sada 1.100, ide na 1.600 evra"
U narednom periodu očekuje se i dalje širenje grada u skladu sa planovima detaljne regulacije
Nesumnjivo je da će beogradski metro, čiji radovi su i zvanično krenuli pre nekoliko dana, podići cenu nekretnina u određenim zonama prestonice.
Naš glavni grad bi, naime, do 2030. godine trebalo da dobije dve linije metroa, dužine 42 kilometara, sa 43 stanice. Podsećamo, prva linija će ići od Makiškog polja do Mirijeva, a druga od Mirijeva do Železnika. U planu je i treća linija koja, zapravo, podrazumeva proširenje BG voza i tramvajskog sistema.
Saobraćaj i infrastruktura su nesporno vitalni deo svakog grada, a to kako se krećemo u njemu, koliko dugo putujemo "od tačke A do tačke B" ili koliko daleko stanujemo od važnih lokacija - umnogome utiče na cene na tržištu. Više puta smo pisali o tome da bi metro u budućnosti mogao da "obori" cene garaža, koje se sada prodaju i izdaju za paprene cifre.
S druge strane, očekuje se da cene gradnje i nekretnina porastu tamo gde bude prolazio metro.
- Investicija će se preslikati na cene nekretnina, što znači da će one rasti. Ono što je 1.100 evra - ide na 1.600 na Karaburmi. Savski trg i Beograd na vodi su čvorište - rekao je nedavno predsednik Srbije.
To nam je takođe potvrdila i Katarina Kuzmanović ispred sajta za oglašavanje sasomange.rs, rekavši da u narednom periodu očekuje dalje povećanje cena na linijama metroa i dalje širenje grada u skladu sa planovima detaljne regulacije. "Investicije u tim delovima grada sada su još uvek isplative", dodala je.
Dakle, postoji realna mogućnost da građani tek krenu da masovno naseljavaju Karaburmu, koja je već neko vreme unazad u jeku gradnje. Nekada "sivo" naselje konačno je zaživelo i otkriva svoj pravi sjaj, a cena u starogradnji je već sada nadomak 1.300 evra, što znači da su novi stanovi još skuplji.
Zbog blizine vode, metroa, šoping centara i generalno bolje komercijalno-stambeno-poslovne ponude, možemo očekivati da "zaživi" i potez oko Ada Huje, a svakako i Mirijevo koje već sada nazivaju "veliko gradilište".
Na postu iznad možete videti kuda će ići linije beogradskog metroa. Dakle, linija 1 zahvata čitav potez od Železnika do Mirijeva, vodeći preko Banovog brda, Mostara, Skadarlije, Karaburme i Ada Huje, sve do krajnje tačke.
S druge strane, treba istaći da je Karaburma i do sada dobro pozicionirana u odnosu na jezgro grada i saobraćajnu povezanost. Iako udaljena od centralnih zona, relativno brzo se od nje stiže do Trga Republike i ostalih popularnih lokacija. Štaviše, i sredinom maja smo pisali o Karaburmi kao o kvartu koji se širi munjevito.
(Telegraf Biznis)