Poznajete li vašeg izvršnog direktora? Ni mi

Neki radnici provedu godine u jednoj kompaniji, a da se nikada i ne sretnu sa čelnim ljudima firme

Kada ste poslednji put videli vašeg CEO ili njegovog zamenika da obilazi kancelarije ili fabriku? Kada je neko od njih poslednji put došao da razgovara sa zaposlenima o njihovim potrebama i svemu onome što ih tišti na radnom mestu?

Vaš odgovor je verovatno kao i kod većina radnika - nikada.

Postoje zaposleni koji nikada ne vide svoje rukovodioce tokom cele karijere, osim na internom veb sajtu ili najnovijoj organizacionoj šemi. Korporativna hijerarhija danas stvara rukovodioce koji se fokusiraju iznad, a ne lidere koji se fokusiraju na izgradnju temelja svog poslovanja.

U novom digitalnom dobu, gde su brzina, fokus klijenta, zadržavanje zaposlenih i empatija ključni liderski kvaliteti, jedna od najvažnijih aktivnosti koju izvršni rukovodilac ima je da „bude senka“.

Postoje fenomenalne emisije o tome, jedna se baš i zove „tajni šef“, gde se viši rukovodioci preruše i pridružuju se nižim redovima kompanije koju vode. Obično se završava velikim otkrićem, u kojem šef skida kostim i deli lekcije koje su naučili tokom tog iskustva.

WEF prenosi isposvest jednog od CEO direktora. Kako navodi u svom tekstu, dok je vodio malu firmu, znao je svakog zaposlenog, nadgledao svaki najam i čak znao napamet čuvare. Ali kada je prešao na veće kompanije nije bilo ni izbliza tako. Na kraju krajeva, to i jeste posao koji se može i mora delegirati. Bar je tako mislio.

- Prvog meseca u kompaniji gde sam se zaposlio kao direktor za digitalnu transformaciju, pitao sam kolegu koji bi mogao biti najbolji način za učenje biznisa, ljudi i kulture. Njegov savet je bio da budem u senci naše operacije i pozivnih centara. Tako sam proveo najveći deo sedmice u različitim timovima i sedeo rame uz rame sa osobljem. Tamo sam naučio neke od najvažnijih lekcija iz liderstva u mojoj karijeri - priča.

Evo pet najboljih:

Snaga ideja. Osoblje ima mnogo predloga za poboljšanje, jer su najbliži korisniku. Često razumeju gde leže tačke pritiska u biznisu i mogu vam pomoći da svoj posao učinite efikasnijim.

Držite uho blizu kupaca. Slušanje poziva, upita i povratnih informacija od kupaca daje vam korisnu perspektivu o potrebama vašeg tržišta, bilo da je reč o jednostavnom ili komplikovanom, i otkriva mogućnosti za poboljšanje.

Vaša reputacija je jednako dobra kao vaša usluga za korisnike. Naučićete da cenite nepoznatu karakteristiku vašeg osoblja, jer će se starati da se vaši klijenti brinu o bilo čemu. U svetu veštačke inteligencije i automatizacije, briga i empatija će razlikovati reputaciju vaše kompanije.

Prevesti govor. Studenti MBA programa na primer, uče da govore na drugom jeziku, koristeći reči koje zvuče pametno, ali za većinu su besmislene. Ako želite da napravite veliku promenu, ljudi moraju da razumeju vašu poruku.

Biti lider znači voditi brigu o ljudima. Najvrednija imovina svakog biznisa su njegovi zaposleni, a prvi prioritet lidera je da se pobrine za budućnost osoblja i njihovih porodica, kako bi se oni mogli da se fokusiraju na brigu o klijentima.

VIDEO: Kako da (ne) dobijete otkaz

(Telegraf Biznis)