• 0

Na ovih 12 pitanja Bafet traži odgovor svaki put kada planira novu investiciju

Ako neko zna kako biti uspešan u poslu, onda je to čuveni američki investitor...

  • 0
Warren Buffett

Voren Bafet / Foto: Profimedia/AFP

Voren Bafet, čuveni investitor i milijarder, sinonim je za uspeh i biznis već decenijama, ali to ne znači da nije menjao svoju strategiju kada je reč o ulaganju.

Istakao se kao najsposobniji učenik Bendžamina Grejema i njegov poslovni partner. Grejem, kojeg su nazivali "inteligentni investitor", dakle, nije imao samo novac, već i osećaj, taktiku, iskustvo, znanje. Njegov pristup investiranju je bio vrlo kvantitativan, veliku pažnju je posvećivao osnovama računovodstva.

Koristio je formulu trenutne neto vrednosti kako bi pronašao povoljnije kompanije. To znači da će kompanije sa tržišnom kapitalizacijom biti znatno ispod vrednosti njihove neto tekuće imovine.

Na primer, kvalitativna analiza preduzeća bi podrazumevala procenu mogućnosti i pretnji s kojima se ta preduzeća i industrija suočavaju. Osim toga, uključivala bi i procenu popularnosti kompanije kod potrošača i njenih ključnih konkurenata.

U početku, Bafet je identifikovao potencijalne povoljnosti koristeći Grejemov računovodstveni pristup. Međutim, njegov način pronalaženja kompanija u koje će ulagati se vremenom menjao.

Ovaj Amerikanac je osnovao svoju firmu Berkshire Hathaway, i onda upoznao Čarlija Mangera, koji mu je postao desna ruka i potpredsednik imperije.

Način na koji su birali kompanije u koje će ulagati, može se najbolje opisati ovom rečenicom: Daleko je bolje kupiti divnu kompaniju po fer ceni, nego kupiti solidnu kompaniji po "divnoj ceni".

To znači da on i dalje pokušava da nađe kompanije koje prodaju akcije ispod njihove stvarne ili fer vrednosti, ali istovremeno, radije bi želeo "divnu kompaniju" nego osrednju, što uključuje i neke elemente kvalitativne analize.

To se može ilustrovati njegovom prošlogodišnjom kupovinom Amazonovih akcija. Iako ova kompanija nikada nije isplatila dividende i trguje po P/E raciju, Bafet je odlučio da uloži u nju zbog velikog potencijala rasta Amazona.

Dakle, iako i dalje veliku pažnju posvećuje tekućim računovodstvenim osnovama, takođe pokušava da predvidi buduće zarade kompanija koje razmatra. Trenutno je, recimo, situacija takva da razmišlja da odustane od dve jake avio-kompanije, iako je prethodnih decenija čvrsto verovao u ovu industriju.

biznis sastanak, razgovor, razvoj, grafikon rasta, uspeh poslovni, preduzeće, ulaganja, ulaganje

Bafet je uspešan zato što kombinuje dve analize: kvantitativnu i kvalitativnu / Foto: Shutterstock

Na Bafetovo menjanje strategije ulaganja nije uticao samo Manger, već i investitor Filip Fišer, koji je ulagače savetovao da nađu odgovore na sledeća kvalitativna pitanja:

1. Da li kompanija ima raznovrstan asortiman proizvoda i dovoljan potencijal za rast na tržištu?

2. Da li je menadžment kompanije spreman da razvija nove proizvode, ako potražnja za starim opadne?

3. Šta je sa konkurencijom kompanije? Da li je finansijski stabilnija? Da li proizvodi popularnije proizvode?

4. Da li sama industrija ima budućnost?

5. Koliko efikasno kompanija ulaže u razvoj i istraživanja?

6. Da li kompanija beleži veliki stepen ponovljene prodaje i zadovoljnih kupaca?

7. Kakva je korporativna kultura, da li su zaposleni zadovoljni?

8. Da li kompanija može da opstane bez oslanjanja na jednog sjajnog menadžera?

9. Da li menadžment kompanije ima za cilj da ostvari kratkoročnu ili dugoročnu dobit?

10. Da li uprava kompanije uživa besprekornu reputaciju?

11. Da li je uprava kompanije potpuno otvorena sa svojim akcionarima?

12. Da li generalni direktor pokušava da nadjača uspeh kompanije u teškim vremenima?

Video: Кako Četvrta industrijska revolucija menja tržište rada: Neka zanimanja nestaju, ali nastaju nova

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke