Direktor NCR u Srbiji za Telegraf Biznis: Nove navike u poslovanju nisu privremeno rešenje
"Na našu buduću zgradu ne gledamo kao na građevinski projekat, već kao na inspirativno radno okruženje koje će olakšavati međusobnu saradnju naših zaposlenih i biti mesto naših susreta sa akademskom zajednicom", kaže naš sagovornik.
Digitalna transformacija je danas u fokusu više nego ikad. Iako je u prošlosti kompanija NCR bila poznata kao "hardverska", danas svoj poslovni model bazira na softverskim rešenjima i uslugama digitalno povezanih servisa.
Poslednjih nekoliko godina digitalna transformacija i digitalno povezane usluge nalaze se u osnovi globalne strategije NCR-a.
Upravo zbog toga, ova kompanija je uspešno odgovorila na nove potrebe svojih klijenata nastale za vreme pandemije izazvane virusom COVID-19.
Poslovanje klijenata prebačeno je u digitalno okruženje, omogućeno je beskontaktno plaćanje u prodavnicama, digitalno poručivanje i plaćanje u restoranima, uvedeni su zaštitni antibakterijski slojevi za bankomate i kase koji limitiraju prenošenje virusa za bankomate i kase.
- U vreme pandemije u nekim segmentima poslovanja došlo je do promena čitavih biznis modela, što NCR-u koji ima tradiciju dugu više od 135 godina nije strano. Mi smo, tokom svih godina postojanja neprekidno pratili promene u društvu i prošli kroz veliki broj transformacija, tako da je u našu kompaniju utkana osnovna ideja o promenama i stalnom napretku, kao i o kontinuiranom usavršavanju. Nove navike u poslovanju se neće izgubiti završetkom pandemije. Digitalne platforme donele su izuzetna iskustva korisnicima i kompanije će sada imati još jasniji fokus na digitalnoj transformaciji, odnosno digitalizaciji - rekao je za Telegraf Biznis Stefan Lazarević, generalni direktor kompanije NCR Srbija i izvršni direktor spoljnih poslova NCR korporacije za Evropu, Bliski istok i Afriku.
Pandemija koja je zadesila čitav svet u 2020. godini donela je mnoge izazove i postavila pitanje o načinu na koji obavljamo poslove, kako su se kompanije snašle?
- Mnoge kompanije našle su se pred izazovom u novonastaloj situaciji kada ljudi nisu više mogli toliko da putuju, kada su počele da se uvode restrikcije u ponašanju i navikama građana, kada je rasla zabirnutost ljudi u vezi sa boravkom u zatvorenim prostorijama i fizičkim kontaktom sa uređajima preko kojih su obavljali transakcije. Njihov prvi odgovor bio je premeštanje poslovanja u digitalno okruženje, omogućavanje beskontaktnih transkacija, obezbeđivanje većeg nivoa sigurnosti, kao i potpuna digitalizacija procesa - kaže Lazarević.
Da bi kompanije nastavile da uspešno posluju u izmenjenim okolnostima, uvode aplikacije preko kojih poručujete i plaćate robu i usluge na samouslužnim kasama – bez dodirivanja, priča naš sagovornik.
- Restorani, na primer, implementiraju uslugu digitalnih jelovnika – gosti mogu da skeniraju QR kod, pogledaju jelovnik na svom telefonu i preko njega obave porudžbinu, izbegavajući tako kontakt sa predmetima i površinama koje dodiruje više ljudi. U finansijskom sektoru, klijenti sve više očekuju da im banke najveći broj usluga učini dostupnim bez odlaska u ekspozituru - kaže Lazarević.
Paralelno sa digitalnom transformacijom raste i potreba za kadrovima koji su u mogućnosti da tu transformaciju sprovedu. Dugoročni plan stvaranja kadrova sa razvijenim digitalnim kompetencijama oslanja se na obrazovni sistem. Iako NCR ima internu obrazovnu platformu za svoje zaposlene, Stefan Lazarević dodaje da je izuzetno važna saradnja sa univerzitetima, ali i sa srednjim školama.
- Da bi kompanija mogla da bude inovativna, ona pre svega mora da ulaže u svoje zaposlene, pružajući im mogućnosti da se stručno usavršavaju i da neprekidno prate i razumeju potrebe klijenata. Ovo je vek znanja, u kojem je neophodno stalno se usavršavati. Mislim da je bitno da obrazovni sistem prati promene koje se dešavaju u oblasti novih tehnologija, ali i da predvodi nove trendove, a to se postiže najviše kroz saradnju između privatnog i akademskog sektora. S tim u vezi, mi se nadamo da ćemo kao kompanija doprineti toj saradnji, unapređenjem ekonomije znanja - ključ uspeha su kvalitetni ljudski resursi, ali i programi kojima dodatno podstičete talentovane ljude - kaže on.
NCR ove godine planira otvaranje kampusa na Novom Beogradu, a o očekivanjima u ovoj godini Lazarević kaže:
- Pre svega, očekujemo da u 2021. godini završimo izgradnju našeg novog poslovnog prostora čija je veličina od oko 30.000 kvadratnih metara, dok ceo projekat predstavlja investiciju od oko 100 miliona dolara. Na našu buduću zgradu ne gledamo kao na građevinski projekat, već kao na inspirativno radno okruženje koje će olakšavati međusobnu saradnju naših zaposlenih i biti mesto naših susreta sa akademskom zajednicom. Očekujem da će poslovanje kompanije NCR u Srbiji ostati u skladu sa dosadašnjim trendovima. Naši zaposleni nastaviće da budu posvećeni klijentima i realizaciji poslovanja u digitalnom okruženju - kaže nam Lazarević.
(Telegraf Biznis)