Top 5 kućnih aparata koji su postali trend: Masovno se kupuju zbog štednje struje i veličine
Porast cena energenata stimuliše potrošače kao i proizvođače da plasiraju uređaje znatno više energetske klase što doprinosi smanjenju potrošnje električne energije za iste funkcije, kaže sagovornica Telegraf Biznisa
Održivost, povezanost i rešenja za pametne kuće bile su velike teme na ovogodišnjem IFA Berlinu na kojem je bio i Telegraf Biznis.
Posle trogodišnje pauze, IFA se snažno vratio kao najveći svetski događaj za industriju potrošačke i kućne elektronike. Uprkos zatvaranjima i drugim ograničenjima koja i dalje utiču u Aziji, izlagači su zauzeli više od 80% prostora na sajmu, a brendovi su željno iskoristili priliku da se konačno ponovo povežu licem u lice sa prodavcima i kupcima.
Ukupna posećenost takođe je bila velika, a prema procenama organizatora nešto više od 160.000 ljudi došlo je na manifestaciju. Dodatno, u Berlin je došlo više od 2.500 novinara da prate događaj.
Održivost glavna tema
Održivost je bila jedna od najvećih tema na ovogodišnjem sajmu, pored inteligentnog povezivanja uređaja i rešenja za pametni dom.
Ovo se takođe odrazilo u nekim od panela gde su se mogle čuti molbe industriji potrošačke i kućne elektronike da sarađuju i doprinesu obuzdavanju klimatskih promena i smanjenju zagađenja. Proizvođači su su s druge strane, imali jasnu poruku da njihovi pametni kućni uređaji mogu da učine naše domove održivijim.
Pet trendova
U tom smislu, posmatrajući sajam, a pokazuje i istraživanje Alibabe, izdvojilo se pet trendova.
1. Kuća - sjajan odmor na otvorenom
Zabeležen je porast prodaje proizvoda na otvorenom kako život počinje da se vraća u normalu. Među najpopularnijim artiklima su zvučnici na otvorenom, vodootporne slušalice i proizvodi za sport i rekreaciju, uključujući prenosive projektore.
2. Uspon u gejming industriji
Potražnja brzo raste za dodacima za igre koji omogućavaju impresivna iskustva usred sve većeg interesovanja za metaverzum. VR igračke konzole, AR/VR slušalice i AR naočare su samo neki od mnogih tehnoloških proizvoda kojima skače popularnost.
3. Pametniji domovi sa IoT (internet stvari)
Uz podršku IoT tehnologija, kategorija pametnih domova nastavlja da raste sa proizvodima koji postaju pametniji, lakši za korišćenje i bezbedniji. Neke ključne karakteristike uključuju proizvode za bežično punjenje, prenosive dizajne, kao i inteligentne sisteme upravljanja.
4. Održiva i zelena elektronika
Održivost se pridružila tradicionalnim tržišnim pokretačima koje su isticale bezbednost, performanse i cene kao ključne faktore među kupcima u industriji potrošačke elektronike. Stoga se traže reciklirani proizvodi i obnovljene komponente.
5. Zdravlje
Potrošači sve više gledaju na tehnologiju kao način za promovisanje zdravijeg života, poboljšane performanse su sada velika kategorija kojoj raste prodaj i rašće u narednim godinama. Pametni satovi i narukvice za praćenje zdravlja koji uključuju indikatore otkucaja srca i kiseonika u krvi ostaju posebno popularni.
Tu su i prečišćivači vazduha, a mi smo imali priliku da pristustvujemo i premijeri mini prečišćivača srpskog brenda Tesla.
Povećana kupovina aparata većih kapaciteta
Zlatica Brajović, Product Development Manager ispred kompanije Tesla, potvrdila nam je da se zaista više traže energetski efikasni uređaji i kod nas.
"Pandemija je promenila način na koji kuvamo, čistimo i uopšte koristimo sve naše kućne aparate. Rad od kuće stimulisao je kupovinu aparata većih kapaciteta kao što je slučaj kod frižidera i zamrzivača. Iz godine u godinu sve više raste ekološka svest o potrošnji energije. Porast cena energenata stimuliše potrošače kao i proizvođače da plasiraju uređaje znatno više energetske klase što doprinosi smanjenju potrošnje električne energije za iste funkcije", navodi naša sagovornica.
Prema njenim rečima, trendovi pokazuju da su kupci spremni da investiraju u kupovinu aparata višeg cenovnog ranga, u pogledu dizajna, kvaliteta ali i jednostavnosti u korišćenju.
"Razvojem tehnologija očekujemo da će u narednom periodu fokus biti na razvoju “pametnih“ uređaja koji pomažu korisnicima da preko aplikacija mogu uvezivati i koristiti svoje uređaje brzo, efikasno i lako. To je nešto što će i Tesla timu bele tehnike biti fokus u narednom periodu", kaže nam Zlatica Brajović.
(V.B.)