Pukao mu đon na patikama, trgovac kaže: Niste pravilno izuvali zapertlanu obuću!
Udruženje Zaštite potrošača odmah reagovalo
Na reklamaciju patika, zbog odvajanja đona od gornjišta nakon manje od tri meseca, trgovac odgovora "odbija se", a razlog za to je "nepravilno izuvanje zapertlanih patika".
Kada bi se odgovor Komisije za reklamacije malo uprostio, on bi glasio: "Odbijeni ste, naš odgovor je konačan i nismo dužni ništa da Vam pojašnjavamo i obrazlažemo. Ako niste zadovoljni, tužite nas". Ovo je samo jedan u nizu slučajeva sa kojima se pravni tim Zaštite potrošača susreće na dnevnom nivou.
Oni su kontaktirali spornog trgovca, a deo zapisa je u nastavku:
"Potrošač se zbog odbijene reklamacije obratila udruženju, gde je pravni tim nakon pregleda dostavljene dokumentacije utvrdio da postoje propusti u tumačenju zakonskih odredbi, budući da preduzeće „FERIT“ nije akreditovano da se bavi stručnim procenama o načinu na koji je došlo do oštećenja obuće, već za to postoje specijalizovana stručna tela."
"Tvrditi da je za odvajanje đona od gornjišta odgovoran potrošač „koji je izuvao zapertlanu obuću“ u najmanju ruku je nestručno i neozbiljno, a još problematičnija je konstatacija da je dokaz za iznetu tvrdnju „obuća koja je na reklamaciju doneta zapertlana."
"Uzevši u obzir sve izneto, predlažemo Vam da još jednom razmotrite ovaj slučaj i donesete odluku koja će biti u interesu svih strana u sporu. Rešavanje prigovora potrošača, koji za predmet imaju obuću, sudskim putem, kao što sugeriše Vaša Komisija za reklamacije, nezamisliv je način rešavanja potrošačkih sporova na bilo kom tržištu i u bilo kojoj situaciji gde su trgovcima zadovoljni kupci, zahvaljujući kojima i ostvaruju profit na prvom mestu."
"Međutim, ukoliko je profit i materijalni interes (na štetu krajnjih kupaca) cilj Vašeg osnivanja i poslovanja, onda su, donekle, ovakva odluka i obrazloženje razumljivi. Duboko smo uvereni da nema potrebe uplitati sudske organe u rešavanje spora oko zapertlanih patika, ali ukoliko je to Vaša konačna odluka i nju ćemo spremno dočekati, kao i na desetine sličnih nerazumnih odluka domaćih trgovaca sa kojima se suočavamo, na dnevnom nivou."
(Telegraf Biznis)