Velika obmana potrošača: Pljušte tužbe zbog dugovanja za telefon, evo zašto ne treba to da platite

Firma za poslovanje otkupljuje, naizgled izmišljena dugovanja korisnika mobilnih usluga a zatim šalje opomene i zahteva izmirenje. Time grubo krši zakon

Foto: Shutterstock

Desetine prigovora potrošača, građana Srbije pristiže ovih dana na adresu Nacionalne organizacije potrošača (NOPS), a sve zbog ugovora sa mobilnim operaterima.

Kako saznaje Telegraf Biznis, postoji agenicija koju zastupa advokat iz Beograda, koja stoji iza cele "akcije". Dotična firma za poslovanje otkupljuje, naizgled izmišljena dugovanja korisnika mobilnih usluga a zatim šalje opomene i zahteva izmirenje. Time grubo krši zakon. 

Prema rečima našeg sugrađanina koji se našao u problemu, on je raskinuo ugovor sa operaterom, a ostalo mu je da izmiri poslednji mesec koji je u obavezi da plati, ili da najavi raskid ugovora 30 dana pre.

On to nije uradio, raskinuo je ugovor, i dobio potvrdu o raskidu.

Posle dve godine, na adresu našeg sagovornika stiže pošta od operatera da postoji dug prema kompaniji u određenom iznosu, i da ukoliko ne izmiri isti, sledi tužba.

Nije izmirio, po savetu svog advokata, a onda mu je zaista stigla i opomena pred utuženje. U potpisu je bila dotična agencija, i advokat sa pečatom. Pisalo je da dug izmiri u roku od osam dana. I to nije sve.

"Pored iznosa koji dugujte, morate da platite i podensak o opomeni pred utuženje", pisalo je u dopisu.

Foto: Shutterstock

Ova praksa nije po zakonu. Kako kaže sagovornik Telegraf Biznisa, na ovaj način se pokušava protivzakonito sticanje novca. To je obmana.

"Prema zakonu o zaštiti potrošača, ne sme se naplaćivati nijedan trošak osim onog duga koji je potrošač zaista napravio. S obzirom na to da je prošlo više od godinu dana i da dug po Zakonu o obligacionim odnosima zastareva on ne mogu da naplate niti da potražuju to od bilo kog potrošača, samim tim su doveli potrošača u zabludu, a pritom pokušavaju da prikupe novac protivzakonito", rekao je za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Time što otkupljuju dugovanja od operatera na sve načine pokušavaju da naplate određene iznose, nije po zakonu, kaže nam on.

Potvrđuje da dobijaju desetine prigovora u vezi sa ovim slučajem.

NOPS dobija desetine prigovora od strane potrošača/ Marko Dragić/Foto: Privatna arhiva/Ustupljen materijal

A šta se dešava kada korisniku istekne ugovor koji je potpisao na dve godine sa mobilnim operaterom? Čitajte u našem posebnom tekstu OVDE.

Da li ste imali sličnu situaciju? Pišite nam u komentarima ili na biznis@telegraf.rs

Video: E-građanin će moći sve da završi mobilnim telefonom

(Telegraf Biznis)