Posle crne liste s Fejsbuka, ovo je lista trgovaca koji varaju na Instagramu

Reč je o trgovcima koji svoju robu prodaju putem Fejsbuka ili Instagrama, a koji nisu vidno istakli sve ono na šta ih obavezuje Zakon o elektronskom poslovanju

Foto-ilustracija: Shutterstock, Pixabay

Broj potrošača koji se javljaju potrošačkim organizacijama, a u vezi sa kupovinom putem društvenih mreža od neregistrovanih prodavaca, svakodnevno raste. Nažalost, u ovakvoj situaciji, odredbe Zakona o zaštiti potrošača nisu primenjive (ne važe) i potrošačke organizacije nisu u mogućnosti da postupaju, niti da pruže adekvatne pravne savete, izuzev da potrošače upute na samostalni sudski postupak.

Zbog toga je, posmatrajući navode u čl. 6. Zakona o elektronskoj trgovini, ali i druge zakone, Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV) u saradnji sa potrošačkim organizacijama članicama Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), izvršilo proveru određenog broja trgovaca i utvrdilo spisak onih za koje se sumnja da ne posluju u skladu sa propisima.

Posle objave liste onih sa Fejsbuka, sada smo dobili i uvid u listu sa Instagrama. 

U prvih 10 na listi nalaze se imena: __snajderka__, _garderoba_za_decu_, _helanke_kupaci_online, _perfume_royal__ _zenska_garderoba_ a ,alta_moda_official,  bebeautiful_garderoba_sminka2,  bella_moda_shop, boutique__fabulous, butik_afrika, a kompletnu listu možete pogledati na zvaničnoj stranici portala. 

Kako je rečeno za naš portal, reč je o trgovcima koji svoju robu prodaju putem Fejsbuka ili Instagrama, a koji imaju i više od 5.000 pratilaca na svojim profilima.

Kako je ranije za naš portal rekao pravni savetnik iz NOPS, Marko Dragić, trgovac koji svoju prodaju vrši putem interneta, u obavezi je da na vidnom i dostupnom mestu naznači: Poslovno ime, adresu sedišta, kontakt podatke, matični broj (MB), poreski identifikacioni broj (PIB), detaljne podatke o ceni proizvoda, koji uključuju i troškove dostave i ostale manipulativne troškove.

(Telegraf Biznis/V.B.)