Zadržavanje zaposlenih i pronalazak novih stručnjaka najveći su izazovi IT kompanija
Srednje velike kompanije pokazuju veću fleksibilnost u pogledu rada od kuće u odnosu na male i velike kompanije
Prema istraživanju sprovedenom februara ove godine Puls HR zajednice, najveći izazov za IT kompanije u protekle dve godine bio je privlačenje IT kandidata, što je istaklo 61 odsto ispitanika.
Takođe, kompanije su puno pažnje posvetile i rešavanju organizacionih izazova, praćenju trendova i uvođenju benefita, kao i zadržavanju postojećih zaposlenih. Istraživanje je pokazalo da male kompanije teže prate trendove i uvode benefite, srednje kompanije se bore kako da privuku kandidate, a velike kako da zadrže zaposlene.
Outsource kompanije muku muče da zadrže zaposlene, pa je čak 40 odsto njih istaklo ovaj problem, dok su organizacioni izazovi dominantni kod firmi koje imaju sa sopstveni proizvod.
U pogledu fleksibilnosti rada, čak 94 odsto ispitanika je izjavilo da njihove kompanije pružaju određenu fleksibilnost. Najveći broj njih dopušta zaposlenima da sami odluče da li će raditi od kuće ili iz kancelarije (45 odsto), a ovaj trend se najviše primećuje kod outsource kompanija (65 odsto slučajeva).
Srednje velike kompanije pokazuju veću fleksibilnost u pogledu rada od kuće u odnosu na male i velike kompanije. Ono što možemo videti na sajtu HelloWorld.rs, jeste da je značajno zabeležen pad broja oglasa za remote pozicije. U prvom kvartalu ove godine, udeo oglasa za rad od kuće se smanjivao postepeno: u januaru je iznosio 24 odsto, u februaru 23 odsto, u martu 20 odsto, a u aprilu 18 odsto. U poređenju s prethodnom godinom, kada je broj remote oglasa konstantno bio veći od 25 odsto.
Pored toga, sprovedeno istraživanje je pokazalo da 35 odsto ispitanika izjavljuje da je stopa zadržavanja u njihovim kompanijama veća od 90 odsto. Međutim, važno je naglasiti da 22 odsto ispitanika ankete nije bilo upoznato sa stopom zadržavanja zaposlenih. Takođe, primećujemo da je stopa zadržavanja veća u manjim kompanijama i onima koje imaju sopstveni proizvod.
Što se tiče stope fluktuacije zaposlenih, najveći broj ispitanika 39 odsto je naveo da je ona ispod 10 odsto. Slično kao i kod stope zadržavanja, iznenađuje činjenica da 20 odsto ispitanika nije znalo odgovor na ovo pitanje. Zanimljivo je da veće kompanije beleže i veću stopu otkaza zaposlenih, suprotno očekivanjima. Takođe, kompanije koje imaju svoj proizvod imaju nižu stopu fluktuacije od outsource kompanija.
Koliko je Employer Branding bitan u privlačenju kadrova u IT industriji pokazuje i podatak da se značajan broj kompanija fokusira na izgradnju svoje Employer Branding strategije. Od ispitanika, 22 odsto već ima definisanu strategiju, dok je 55 odsto u procesu razrade. Posebno je primetno da srednje, velike i outsource kompanije pokazuju veći interes za ovu temu. Takođe, istraživanje je otkrilo da 27 odsto ispitanika već ima razvijen Employee Value Proposition (EVP), dok se u 42 odsto slučajeva EVP još uvek razvija.
Kao jedan od velikih problema kandidati često navode nedostatak povratne informacije nakon konkurisanja za posao. Pa ipak ovo istraživanje pokazuje da čak 74 odsto ispitanika odgovara da uvek pruža povratnu informaciju nakon konkurisanja i to svim kandidatima. Ova praksa omogućava da se zainteresovanima za rad u kompaniji pruži jasan uvid u proces selekcije i da se održi pozitivna reputacija kompanije među potencijalnim talentima.
(Telegraf Biznis)