Dobitna kombinacija za sve: Kupovinom polovnog nameštaja štedite budžet i štitite planetu
Čuli ste za "sekndhend" radnje odeće, ali da li ste ikada razmišljali o polovnom komadu nameštaja? Benefiti su višestruki
Konstantno preuređivanje i premeštanje nameštaja sa jednog kraja sobe na drugu, nekada jednostavno ne može zameniti onaj osećaj kada donesete novi komad nameštaja kući. Ali komad nameštaja koji je nov za jednu osobu, može imati jednu celu životnu priču sa drugom.
Potpuno je normalna želja da s vremena na vreme poželite da promenite neki komad nameštaja. Na primer, pre godinu dana ste sredili stan, ali tačno biste voleli da mu dodate još neki mali pečat, s obzirom da je prvi talas oduševljenja prošao.
Međutim, verovatno ste svesni da to iziskuje dodatni novac, ali i da samo gomilate možda i ne tako potrebne stvari.
Čuli ste za "sekndhend" radnje odeće, ali da li ste ikada razmišljali o polovnom komadu nameštaja? Benefiti su višestruki.
Nov nameštaj može biti skup, dok se kupovinom prethodno koriščenog nameštaja može uštedeti novac bez kompromisa u vidu stila i kvaliteta.
Takođe, polovni nameštaj poslednjih godina postaje sve popularniji, jer je sve veći broj ljudi u potrazi za održivim i pristupačnim načinima da upotpune ili osveže svoje domove.
Kupovina polovnog nameštaja omogućava stvaranje doma koji odražava lični stil i vrednosti onih koji u njemu žive, ali ima i pozitivan uticaj na planetu.
Naime, ne samo da dovodi do smanjenja utrošene energije i resursa, već znatno doprinosi smanjenju zagađenja i prekomernog otpada.
"Win-win" situacija
Imajući u vidu da se svakodnevno oslanjamo na prirodne resurse koje nam Zemlja pruža, ključno je da ljudi i kompanije osete odgovornost. Neophodno da se preuzmu koraci za očuvanje i zaštitu prirodnih resursa, kako bi se njihova dostupnost osigurala i za buduće generacije.
Srećom, postoje koraci koji se mogu preduzeti, kao i kompanije koje već uveliko rade na tome da svoje poslovanje učine održivim, ali i podstaknu ljude da promene svoje navike.
Mesto koje će obradovati ne samo one koji žele da kupe polovni nameštaj, već i da ga preprodaju jeste IKEA robna kuća. U okviru svog cilja da pomogne mnogim ljudima da žive na održiviji način, IKEA nastoji da edukuje i promoviše vrednosti koje imaju za cilj da smanje negativne uticaje na planetu.
Umesto da podstiče prekomernu potrošnju kroz sniženja i popuste, IKEA svojim kupcima nudi opcije kojima mogu produžiti životni vek proizvoda, koristiti manje prirodnih resursa i izbeći prekomerni otpad.
U okviru usluge "Druga šansa", IKEA otkupljuje polovni IKEA nameštaj kako bi im pružila novu šansu za život, čime se smanjuje količina nameštaja koja završava na otpadu.
Kupci, nakon provere i procene koja se vrši preko IKEA veb stranice, mogu da donesu svoj polovni nameštaj i za uzvrat dobiju vaučere koje mogu iskoristiti za kupovinu novih proizvoda koji su im zaista potrebni.
Nameštaj se čisti i popravlja, a zatim se ponovo prodaje u Cirkularnom kutku, pružajući nekome drugom šansu da nabavi kvalitetan nameštaj po povoljnoj ceni.
U okviru kampanje "Druga šansa za staru ljubav", članovi IKEA Family programa koji preprodaju svoj IKEA nameštaj do 30. aprila, dobijaju do 100% veću cenu od standardne cene za korišćeni nameštaj. U robnoj kući kupci potpuno besplatno mogu naručiti rezervne delove, kojim mogu da poprave ili osveže svoj nameštaj, i na taj način mu produže život. Popravka umesto kupovine novog nameštaja je bolja opcija za životnu sredinu, ali i za kućni budžet.
Ove usluge su samo deo šire priče o održivosti kojoj je posvećena IKEA, koja ima za cilj da postane cirkularna kompanija koja će koristiti isključivo obnovljive izvore energije i da će njeni proizvodi biti napravljeni od recikliranih i/ili obnovljivih materijala, u skladu sa principima cirkularnog dizajna.
IKEA ističe važnost održivog načina života u svom poslovanju, ali i važnost individualnog doprinosa ljudi za očuvanje planete, pružajući primere kako je moguće živeti održivijim načinom života.
Kupovinom polovnog nameštaja, moguće je stvoriti prostor koji nije samo moderan i održiv, već i smislen i ličan. Prostorije u domovima su ispunjene lepo dizajniranim nameštajem, ali i pričama koje on nosi sa sobom čineći domove još toplijim i jedinstvenim.
U Nemačkoj uveliko praksa
Kako je pre nekoliko meseci ispričao Srbin koji živi u Nemačkoj, u Minhenu postoji takozvana "Halle2", nešto poput našeg Sajma, gde se prodaje lepo očuvan polovni nameštaj.
- Halle 2 je u vlasništvu grada i jedan od ciljeva je smanjivanje količine otpada tako što ljudi doniraju sve ono što je još uvek upotrebljivo i očuvano, a prodaja po simboličnoj ceni pokriva troškove održavanja. Pored nameštaja možete naći zimsku opremu, skije za 10-ak eura - napisao je Nebojša na Tviteru.
Prema proceni Evropskog biroa za zaštitu životne sredine u Evropskoj uniji se godišnje baci 10 miliona tona nameštaja, dok se prema Agenciji za zaštitu životne sredine u Americi godišnje baci 12 miliona tona nameštaja.
(Telegraf Biznis)