Klaus Švab: "Svet budućnosti neće biti obojen kapitalizmom"

Ovo su potencijalna rešenja kako bi se smanjio jaz između bogatih i siromašnih, i kako bi pripadnici svih nacija i slojeva društva imali jednak pristup obrazovanju i željenom poslu

Bangladeš / Foto: Tanjug/AP

Pandemija kovida-19 je nesumnjivo ostavila veliki trag na čoveka, planetu, poslovanja, zarade. Jaz između bogatih i i siromašnih sada je dublji nego što je bio, a to je jedna od tema na Svetskom ekonomskom forumu (WEF) koji se 2021. održava onlajn.

Profesor i osnivač Foruma, Klaus Švab, bacio je jače svetlo na ovaj problem i primetio da svetu treba bolja konekcija između privatnog i javnog sektora, ako zaista planiramo da uspostavimo globalnu revoluciju radnih veština.

- Svet budućnosti nije svet kapitalizma, već svet talenata - kaže Švab.

Veštine "na glasu" do 2025.

Tehnologija ide napred i ne čeka nikoga, tako da će zaposleni morati da se trude da se uklope u njene okvire. Učenje ne prestaje nikada, a fokus će kroz nekoliko godina posebno biti na analitičkom razmišljanju i inovacijama.

Takođe, tu su aktivno učenje i usvajanje strategija, rešavanje kompleksnih problema, analiziranje i kritičko promišljanje, kreativnost i originalnost će se ceniti sve više.

Osim toga, od važnosti u 21. veku su društveni uticaj i vođstvo, upotreba tehnologije, kontrola i monitoring, potom dizajn i programiranje, tolerancija na stres i fleksibilnost, racionalizacija, rešavanje problema.

Foto: Pixabay

4 neophodna uslova za dostizanje ravnoteže u društvu

Milioni ljudi širom sveta nemaju pristup adekvatnom (ili nikakvom) obrazovanju, radnim mestima, internetu, obukama. Možete li da zamislite danas život bez telefona ili globalne mreže?

Svetski ekonomski forum izdvaja ključne načine za prevazilaženje ovih problema, kako bi svet postao bolje mesto za mnoge ljude, u narednim decenijama.

1. Ravnopravni pristup edukaciji i učenju veština/treninzima jedan je od prioriteta, a kao dobar primer uzima se kompanija Amazon, zbog iskustva u dobrom organizovanim programima obuke. Cilj je da "pozadina", poreklo, edukacija i geografski položaj pojedinca ne utiču na njegovo dalje napredovanje. Kovid je u 83% slučajeva "naterao" kompanije da se prilagode radu na daljinu, da usvoje digitalizaciju (84%) i automatizaciju (50%).

2. Adekvatan, pouzdan pristup internetu za sve. Dve trećine svetske dece školskog uzrasta - ili 1,3 milijarde dece uzrasta od tri do 17 godina - nemaju internet vezu u svojim domovima, navodi se u zajedničkom izveštaju UNICEF-a i Međunarodne telekomunikacione unije (ITU). Bez pristupa internetu u ovim vremenima, profesionalci, studenti i oni koji žele da uče i grade, ne mogu dobro da se snađu.

Foto: Unsplash

3. Saradnja u privatnom i javnom sektoru. Da bi se promovisalo veće učešće radne snage i postavila osnova za globalni ekonomski oporavak, neophodno je da partneri iz privatnog i javnog sektora učine obuku lako dostupnom. Ovo nije izazov koji jedna organizacija ili čak jedan sektor mogu sami rešiti. Biće potreban kontinuirani napor svih strana. Jedan primer uspešnog javno-privatnog partnerstva trenutno se odigrava u Španiji. AWS sarađuje sa španskom vladom na obuci nezaposlenih radnika u Aragonu.

4. Posvećenost liderstvu. Švab ističe da su osobine koje čine dobrog lidera to da "ima mozak", da poseduje prave veštine za rešavanje određenih zadataka; zatim, lider mora "imati srce", odnosno strast prema poslu; takođe, duša je unutrašnji kompas koji vodi napred i ističe vrednosti; ali, neophodni su i "mišići" (snaga) za sprovođenje posla.

Video: 5G expert on how technology will change the future

(Telegraf Biznis)