Ljubiša izbegao peh "za dlaku": Poručio patike onlajn, kurir zbrisao kad je hteo da otvori paket

Javio nam se čitalac koji umalo nije upao u zamku poslovanja nesavesnih e-trgovaca u Srbiji

Foto: Shutterstock

Telegraf Biznis se mnogo puta bavio onlajn prevarama, odnosno time kako da prepoznate nesavesne trgovce na internetu kojih u poslednje vreme, nažalost, ima mnogo i kako da zaštitite svoje podatke.

Onlajn kupovina je definitivno u ekspanziji, posebno otkako je krenula pandemije krajem 2019, a pritom je jednostavna i brža opcija - te ne čudi što su joj mnogi priklonjeni.

Doduše, zavisi šta poručujete. Ponekad je sama roba u redu, ali ako ste napamet odabrali veličinu ili niste pogledali komad odeće/obuće uživo, može se desiti da vam ne odgovara, te da se proces ove vrste kupovine zakomplikuje.

Ipak, prava potrošača su u tom smislu zaštićena, i ovde u Srbiji, što nam je nedavno ponovio Marko Dragić, pravni savetnik pri Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS). On savetuje da robu kupujete onlajn, jer je možete vratiti u roku od 14 dana od datuma kupovine, pod uslovom da nije nošena napolju. 

Ali, prvi uslov za bezbednu kupovinu je da pronađete pouzdanog trgovca. Pre neke dve nedelje s Dragićem smo otvorili temu prodaje patika u Srbiji, u kontekstu kvaliteta samih proizvoda koji se uvoze, a taj modni komad je povod i za pisanje ovog teksta.

Naime, našoj redakciji je pisao čitalac Telegraf, Ljubiša P, pre svega kao "prevareni kupac". Njegov mejl vam prenosimo u celosti:

"Poštovani, želim da prijavim pokušaj prevare putem internet prodaje koji sam juče srećom izbegao, jer mi je sve od početka bilo sumnjivo. Naime, već danima me zatrpavaju oglasi za onlajn prodaju patika sa FB naloga *** i na kraju sam odlučio da naručim jedan par koji mi se dopao. Elem, desilo se upravo ono čega sam se pribojavao. Malopre je došao *** kombi (kurirske službe) da mi isporuči patike. Poučen veoma lošim iskustvom od ranije hteo sam da pred dostavljačem otvorim paket da bih proverio da li se u njemu nalazi ono što sam naručio. Vozač kombija, naprasit i drzak, bukvalno mi je oteo paket iz ruke (kad je video da držim makaze) i rekao da ne mogu da proveravam šta je u paketu, bacio paket na suvozačevo sedište i istog trenutka dao gas do daske i odjurio niz ulicu... Znači trebalo je da mu dam pare na neviđeno, pa šta bude? Nečuvena drskost i bezobrazluk."

Kako nam je ovaj kupac dalje objasnio, nema nikakve podatke o tome ko je pošiljalac ili "firma" tj. prodavac, niti zna kome bi eventualno mogao da se obrati radi reklamacije.

Foto: Shutterstock

"Zar zaista misle da sam toliko glup?", napisao nam je čitalac, dodajući da je kontaktirao prodavca preko mesindžera na Fejsbuku, a osoba koja mu je odgovorila rekla je da "to tako ide i da kurir ne dozvoljava proveru paketa pre nego što se roba plati i preuzme".

Čitalac Telegrafa ovim putem, takođe, ne samo da želi da izrazi svoje nezadovoljstvo već i da apeluje na ostale da ne dožive isti peh. "Samo Bog zna šta je u tom paketu bilo, a po veličini najlon kese paketa, delovalo je da to sigurno nisu bile Najki patike koje sam naručio", napisao nam je u nastavku.

Inače, na spornoj FB stranici pomenute patike se prodaju po ceni od, kako piše, "neverovatnih 2.490 dinara"; navodi se da je u pitanju totalna rasprodaja, te da se zainteresovani mogu javiti u inboks.

U ovim situacijama je vrlo važno da znate i da URL adresa igra ključnu ulogu. Naime, URL bezbednih sajtova počinje sa "https: //", a ispred linka nalazi se ikonica katanca, pa je potrebno da to proverite pre nego što izvršite uplatu. S druge strane, nepouzdani URL će imati dodatna ili različita slova i simbole, a veb-sajt može da ima gramatičke greške ili ograničene funkcije.

Video: Aukcija Džordanovih patika: Kolekcionari su spremni da plate i 120.000 dolara za neke primerke!

(Telegraf Biznis)