Pančevka pokušala da vrati čizme, rekli joj "ne" jer su bile na sniženju: Da li je radnica postupila po zakonu

Kod reklamacije je s druge strane, potpuno drugačiji postupak", kaže naš sagovornik

Foto: Profimedia/SplashNews.com

Kvalitet obuće postao je najveći potrošački problem u Srbiji, a kako smo više puta pisali, on se još i produbio. Referentne laboratorije više neće da sarađuju sa fizičkim licima, pa je dokazivanje, a samim tim i reklamacija postalo - nemoguća misija na našem tržištu.

Osim toga građanima nije najjasnije kada mogu da reklamiraju, odnosno da vrate ili zamene obuću ukoliko im ne odgovara. U toj nedoumici našla se Pančevka (Ž. B. 37) koja nije uspela da vrati čizme kupljene na sniženju.

Njoj je radnica u prodavnici navodno, to i navela kao razlog: "Ne možete da vratite jer su bile na sniženju". Iako je ovo pomalo neubočajen razlog, istina je da zaista radnica nije bila u obavezi da uzme nazad dotični par čizama.

Naime, robu možete da vratite jedino ako ste istu kupili online, a ne u fizičkoj radnji.

"Razlog koji je u ovom slučaju naveden, može biti samo deo poslovne politike, a ako se gleda iskljucivo po Zakonu - potrošač nema pravo na zamenu ni povratak ukoliko je proizvod kupio u poslovnim prostorijama. Zamena, odnosno povrat novca je moguć ukoliko je kupovina obavljena online, van poslovnog objekta, odnosno, kada potrošač nije imao kontakt sa proizvidom i mogućnost da isti isproba", rekao nam je pravni savetnik pri NOPS, Marko Dragić.

Kako objašnjava naš sagovornik, ta odredba zakona se primenjuje od 2014. godine. Ukoliko je ipak neki trgovac pristao da vrati, to znači da je bila njegova dobra volja. Dragić ističe da je u redu dobru poslovnu praksu pohvaliti.

"Većina trgovaca zaista ima dobru poslovnu praksu - da zamene i broj obuće, boju i čak model. Kod reklamacije je s druge strane, potpuno drugačiji postupak", kaže naš sagovornik.

A kako to reklamacije, čitajte u našem posebnom tekstu.